Комітет з питань податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект закону «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо уніфікованої митної квитанції».


Нині, під час митного оформлення товарів, що переміщаються громадянами, внесення грошової застави, сплати єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон та справляння митних платежів органами доходів і зборів тощо вже використовується уніфікована митна квитанція (МД-1). 

 

Право на визначення форми та порядку застосування МД-1 розпорядженням Кабміну було делеговано Державній митній службі. Це розпорядження, у свою чергу, було ухвалено на виконання положень Митного кодексу, які, щоправда, на сьогодні втратили чинність. Проте у чинному Митному кодексі залишаються формальності, які передбачають необхідність використання МД-1, хоча форма та порядок використання квитанції відсутні.


Цим законопроектом (реєстр. № 4871) пропонується не лише визначити поняття «уніфікована митна квитанція», а й операції, під час здійснення яких може використовуватися така уніфікована митна квитанція, а також надати Міністерству фінансів повноваження щодо затвердження форми та порядку застосування зазначеної квитанції. Це, упевнені в уряді, не допустить втрат бюджету та сприятиме уникненню необґрунтованих затримок і черг на кордоні.


Комітет, погодившись із необхідністю прийняття цього законопроекту, водночас встановив, що редакція цілої низки положень законопроекту є некоректною і потребує доопрацювання з урахуванням того, що уніфікована митна квитанція заповнюватиметься посадовими особами органів доходів і зборів. Крім того, визначення терміну «уніфікована митна квитанція» містить норму права — перелік операцій, при здійсненні яких ця квитанція застосовується, що не відповідає вимогам законотворчої техніки.


Враховуючи викладене, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді поданий урядом законопроект прийняти за основу.


Вл. інф.