«Заборона реклами тютюнових виробів на телебаченні, радіо і в друкованих ЗМІ не вирішила проблему із пропагандою паління. Виробники сигарет активно використовують вітрини пунктів продажу для реклами свого товару. Студенти, школярі, які підходять до кіоску, є споживачами цієї інформації і підпадають під її вплив. Чи можливо заборонити таку рекламу?
Андрій БЕЗВЕРХІЙ.
Київська область.
Голова Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Ольга БОГОМОЛЕЦЬ:
— Сьогодні разом із громадськими організаціями боремося проти неймовірної монополії, яка тримає ринок алкоголю і цигарок через податкові інспекції, уряд, парламент. Відомо, що головними наповнювачами державного бюджету є, в тому числі, компанії, які випускають відповідну продукцію. Саме тому дуже велика кількість народних депутатів і урядовців захищають їх інтереси, не розуміючи, яка в майбутньому буде плата за це.
Абсолютно свідомо, намагаючись наповнити бюджет, вбиваємо людей.
Уже два роки не виносять на голосування парламенту законопроект, який забороняє будь-яке зображення та видимість тютюнових виробів у пунктах продажу. Дозволяється лише перелік продукції та цін на них у текстовому форматі. На сьогоднішній день група депутатів, яка лобіює цей документ, не має можливості винести його в сесійний зал. Навіть під час розгляду у Верховній Раді немає гарантії, що його буде ухвалено. Тому поки що рекламу сигарет на видних місцях кіосків чи магазинів неможливо заборонити. Така наша безвідповідальність призводить до того, що середній вік тривалості життя українських громадян — найкоротший в Європі. Чоловіки помирають у віці 67—69 років, жінки — 71—73 роки. А від серцево-судинних захворювань щороку помирають понад 500 тисяч осіб.
Сергій МЕЛЬНИК.