У Житомирі міська влада вже оприлюднила проект рішення, згідно з яким вартість проїзду у міських маршрутках має зрости із трьох до п’яти гривень. Нові ціни на приміські і міжміські перевезення власники транспортних засобів встановили ще раніше — самостійно. Подорожчання проїзду вже традиційно викликало нарікання споживачів цих послуг: платити вимагають більше, а якість як була нікудишньою, так і залишається.
У січні цього року під час руху маршрутки, яка курсує між обласним центром і одним з приміських сіл, раптово відчинилися двері, чоловік випав на дорогу і загинув. Одразу ж було проведено перевірку цього перевізника. Виявилося, що санітарно-технічний стан автомобілів незадовільний, крім того, жоден із транспортних засобів не зазначений у додатку до договору, тобто вони не мають права працювати на лінії. Договір із цим підприємцем було розірвано.
Але чи зробили з цього висновки інші? 24 лютого поліцейські з групи швидкого реагування помітили, що маршрутний автобус Житомир—Висока Піч рухається надто вже специфічно. Зупинивши, одразу відчули різкий запах алкоголю і переконалися, що у водія проблеми з координацією рухів і чіткістю мовлення. У медичному закладі зафіксували: вміст алкоголю — 2,7 проміле.
Уже повідомлено, що 23 березня буде розірвано договір з перевізником, який обслуговує маршрут Житомир—Давидівський масив. Під час перевірки було виявлено порушення: неналежний санітарно-технічний стан транспортних засобів та самовільне зменшення кількості рейсів, що свідчить про недотримання затверджених графіків руху.
А яка ситуація з міськими перевезеннями, за які відповідає міська влада? Про це промовисто свідчать сотні скарг, які надходять до міськуправління транспорту. Найбільше претензій з приводу того, що водії відмовляються безплатно перевозити пільговиків. У січні в Житомирі через це дійшло до перекриття дороги. Виконувати вимоги нормативних актів вимагали учасники АТО.
Торік у місті позбавили права перевозити людей двох власників маршруток. Причина — недотримання графіків. Помітна і така тенденція: коли люди повертаються увечері з роботи, маршрутки «полюють» за пасажирами. А потім десь зникають. Хоча в договорах прописано, що мають виконувати не менше 98 відсотків графіків.
Житомир.