Учора Кабінет Міністрів розглядав уже традиційне для весняної пори питання — стан українських доріг та що нам з цим робити. «Нині потрібно швидше працювати над тим, щоб перейти до ямкового ремонту, середнього ремонту і капітального ремонту та реконструкції», — зазначив на початку засідання уряду прем’єр Володимир Гройсман та, нагадавши, що декілька тижнів тому доручив міністру інфраструктури провести підготовчі роботи для якнайшвидшого наведення ладу на дорогах, запропонував Володимиру Омеляну поінформувати про зроблене.

 

Оцінюючи нинішній стан, міністр зазначив, що 95 відсотків доріг фактично непридатні для експлуатації. За його словами, нині тільки так званого ямкового ремонту потребують 85 тисяч кілометрів доріг, з яких 25 тисяч кілометрів — це дороги державного значення. «Цього року ми вже спрямували 2 мільярди гривень на подолання ямковості і вже ліквідовано 557 тисяч квадратних метрів пошкоджень покриття загальною протяжністю до 6 тисяч кілометрів доріг. Але проблема в тому, що одночасно з ліквідацією старої ямковості щотижня з’являється майже 300 тисяч квадратних метрів нової», — констатував В. Омелян. Міністр також повідомив, що основні роботи на дорогах планується розпочати наприкінці березня — на початку квітня.


Що стосується фінансового забезпечення, то міністр сказав, що хоч минулого року планувалося виділити майже 20 мільярдів гривень, проте реально надійшло тільки 10 мільярдів. Отож він висловив сподівання, що нинішнього року додатково надійде 15 мільярдів гривень від випуску Нацбанком облігацій внутрішньої державної позики та що належним чином запрацює щойно створений Дорожній фонд, і галузь матиме стабільне та ритмічне фінансування.


Зачептвши контроль якості робіт, В. Омелян відзначив, що капітально відремонтовані минулого року дороги пережили зиму та мають п’ять років гарантії. Цьому, за його словами, сприяє запровадження незалежного контролю якості виконаних робіт.
В.о. голови Держагентства автомобільних доріг України Славомір Новак повідомив, що нині найбільше зусиль спрямовується на ліквідацію ямковості доріг. «Наша мета — до червня забезпечити проїзд основними коридорами країни та зменшити кількість ям до максимально можливого рівня», — сказав він та повідомив, що фундаментальні зміни на дорогах очікуються у 2018—2022 роках.


Після виступу С. Новака урядовцям продемонстрували відео, що засвідчило, в якому жахливому стані перебувають такі автошляхи, як Миколаїв—Дніпро, Миколаїв—Кривий Ріг, Харків—Краматорськ, Дніпро—Черкаси, Львів—Тернопіль, Вінниця—Умань... Утім, кожен із нас може додати до цього переліку чимало інших навіть дуже проблемних навіть не доріг, а напрямків. А коментуючи відео, на якому полтавські дорожники просто притоптують асфальт ногами, В. Гройсман назвав їх «рок-н-рольщиками» та закликав реально оцінювати, які виклики стоять перед нами. «Дуже важливе питання — це організація робіт на дорогах. Те, що ви оце побачили, це не вчора відбулося, і не рік тому, і не два, і не три — до цієї руйнації ми йшли багато років. Тому нині для нас це великий виклик», — сказав він та запевнив, що відповідно до Держбюджету на 2017 рік на дорожні роботи планується виділити 30 мільярдів гривень.


Водночас прем`єр зазначив, що минулого року дорожникам було виділено 19 мільярдів гривень, але, за його словами, виконати робіт вони встигли тільки на 10 мільярдів. «Сьогодні розраховуйте, що у 2017 році ви отримаєте 30 мільярдів гривень, але ми хочемо отримати якість, хочемо отримати нормальну організацію роботи, бо з такими «рок-н-рольщиками» ми дороги не відремонтуємо. Треба дуже чітко організувати контроль, щоб кожна гривня була нормально використана», — наголосив він та закликав усі дорожні служби, а також міністра інфраструктури Володимира Омеляна «бути в полі», але не допустити, щоб і далі ями на дорогах забивалися цеглою. «Нехай із машин не вилазять, але мають дати якість, визначити пріоритетність, де першочергово робити, де друга черга, і маємо змінити ситуацію на тих об’єктах, де запланували. Це дуже важливо», — підкреслив В. Гройсман.


Уряд попередньо схвалив законопроект про Службу фінансових розслідувань та ще відправить його на розгляд до Національної ради реформ. За словами В. Гройсмана, розроблений Мінфіном законопроект передбачає остаточну ліквідацію податкової міліції, економічної служби Нацполіції й економічного підрозділу Служби безпеки та створення замість них єдиної Служби фінансових розслідувань, яка у своїй роботі застосовуватиме не маски-шоу, а інтелект.