Народний депутат України фракції Партії «Блок Петра Порошенка», голова підкомітету з питань безпеки державних інформаційних систем Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони Ірина Фріз взяла участь у роботі міжнародної конференції «Сектор цивільної безпеки: перебіг і виклики реформ», організованій Центром ім. Разумкова та DCAF.
Зокрема, депутат зазначила, що сектор цивільної безпеки України охоплює широке коло державних невійськових структур, що виконують правоохоронні функції та забезпечують верховенство права.
«Консультативна місія ЄС в Україні до сектору цивільної безпеки відносить: Міністерство внутрішніх справ, Нацполіцію, Генпрокуратуру, СБУ, Державну прикордонну службу, Державну фіскальну службу, Національне антикорупційне бюро, Спеціальну антикорупційну прокуратуру, Національне агентство з питань запобігання корупції. У своєму виступі акцентувала увагу на питанні парламентсько-демократичного контролю над діяльністю цього сектору», — відзначила Ірина Фріз.
Народний депутат, як повідомляє прес-служба БПП, також звернула увагу, що оскільки сектор цивільної безпеки передбачає в більшості випадків заходи, що пов’язані з таємницею слідства або оперативно-розшукових заходів, то ключовим питанням є усвідомлення, що «парламентський контроль не передбачає безпосереднього втручання в таку діяльність».
«З цього випливає, що загальними напрямами такого контролю є: контроль розпорядження бюджетними коштами в межах повноважень органів цивільної безпеки, оцінка результатів роботи таких структур як орієнтир для формування бюджету на наступні періоди, контроль діяльності у випадку кризових явищ: інцидентів, що пов’язані з загибеллю людей під час забезпечення заходів цивільної безпеки, порушення прав людини під час здійснення такої діяльності, сигнали про корупційну складову діяльності установи цивільної безпеки в цілому, відхилення напряму розвитку певного інституту цивільної безпеки від того, що передбачено концепціями та іншими затвердженими документами», — зауважила парламентарій.
«Парламентський контроль не може включати будь-який нагляд над процесуальними діями певних структур. Таким чином, парламентсько-демократичний контроль — це передусім контроль ефективності роботи структур цивільної безпеки», — підкреслила Ірина Фріз.