Побудований 60 років тому автомобільний міст на загальнодержавній трасі М-15 Одеса—Рені так постарів, що став небезпечний для руху транспорту. Ухвалене рішення про його капітальний ремонт, на який виділено 72 мільйони гривень, опинилося на межі зупинки. Причин декілька, але головна з них — плавні нижньої течії Дністра, які унеможливили з технічної точки зору проведення реконструкції.
Вихід був один — побудувати на території сусідньої Республіки Молдова в районі села Паланка об’їзну дорогу довжиною 500 метрів для організації тимчасового проїзду транспорту. Ці 500 метрів зненацька стали проблемою міждержавних відносин між Україною та Молдовою. Якийсь час ситуація була тупикова. Але після активного втручання в її вирішення депутатів Верховної Ради України та парламенту Республіки Молдова знайдено взаєморозуміння у справі будівництва об’їзної дороги.
Павло Унгурян, голова підкомітету з питань державного бюджету Комітету Верховної Ради з питань бюджету, він також є головою депутатської групи з міжпарламентських зв’язків із Республікою Молдова (на знімку праворуч), і його колега з парламенту Молдови Еужен Никифорчук, який очолює групу із зв’язків з Україною (на знімку ліворуч), змогли надати капітальному ремонту моста нове прискорення, так би мовити, друге дихання.
На будівельний майданчик на територію України для проведення оперативної наради й контролю за перебігом будівельних робіт прибули міністр будівництва та регіонрозвитку Республіки Молдова Василь Битке, депутати парламенту Молдови Валерій Гілецький та Еужен Никифорчук, голова адміністрації Штефанводського району Микола Молозя та примар села Паланка Лариса Волох.
У складі української делегації — народний депутат України Павло Унгурян, голова Одеської ОДА Максим Степанов, голова Одеської обласної ради Анатолій Урбанський.
— До нас не раз зверталися жителі Штефан-Воде. Надійшла пропозиція від наших колег з Верховної Ради України, тих, хто входить до групи дружби з Молдовою. І ми відповіли згодою», — повідомив депутат молдавського парламенту Еужен Никифорчук.
Міст через Дністер закрили минулоріч у грудні. Відтоді наша країна зазнає чималих збитків.
— Сполучення між Паланкою та українською стороною перервано. Із соціальної та економічної точок зору ця ділянка дороги важлива не тільки для цього регіону, а й для всієї Молдови, — сказав міністр будівництва та регіонрозвитку Василь Битке.
Щодня КПП Паланка перетинають 200 транспортних одиниць і майже 1200 осіб.
Тимчасова об’їзна дорога буде розташована на території Молдови. Після завершення робіт із ремонту моста біля Паланки її демонтують і приведуть усе в первісний вигляд.
Як розповів начальник служби автомобільних доріг Одеської області Олег Варивода, загальна довжина її становитиме 500 метрів, ширина — 22 метри, а вартість — 6,5 мільйона гривень. На ній буде організовано повноцінний рух в обидва боки на будь-якому виді транспорту.
— Сподіваюся, що до 1 травня її побудують і до кінця літа відремонтуємо стаціонарний міст. Я вдячний молдавським колегам, що ми так швидко знайшли конструктив», — заявив голова Одеської ОДА Максим Степанов.
В’ячеслав ВОРОНКОВ.
Фото автора.
КОМЕНТАР
Павло УНГУРЯН, народний депутат України:
— Хотілося б відзначити ефективність співробітництва парламентів Молдови й України у вирішенні питання капітального ремонту автомобільного моста. Вдячний молдавським колегам за взаєморозуміння й оперативність під час підготовки і втілення в життя цього проекту.
Роботи з будівництва тимчасової дороги вестимуть в ударному темпі для того, щоб рух можна було відкрити вже до 1 травня. Створення тимчасової об’їзної дороги необхідно, щоб перенаправляти основний трафік вантажного транспорту із Затоки до початку курортного сезону. Після завершення реконструкції моста виділена ділянка (разом із тимчасовою грунтовою дорогою) буде повернута сільраді Паланки, депутати якої проголосували за дозвіл будівництва об’їзної дороги.
Нагадаю, саме про реальну загрозу зриву курортного сезону в регіоні й остаточного руйнування дороги в Білгород-Дністровському районі говорили депутати Одеської облради в запиті на ім’я Прем’єр-міністра України. І просили прискорити будівництво моста в с. Паланка. Адже, за даними Служби автомобільних доріг Одеської області, будівництво цього шляхопроводу затягується через проблеми з фінансуванням і запізнілим рішенням про виділення засобів на ремонтні роботи. Загальна вартість ремонту моста становить 76,2 мільйона гривень. Слід зазначити, що проектний кошторис робіт за рік підготовки зріс на 20 мільйонів. Планувалося, що ремонт буде завершено до червня 2017 року. А тепер строки введення в експлуатацію нового шляхопроводу переносяться на 1 жовтня.