У січні—березні 2017-го до Верховної Ради України надійшло 26,8 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 6,4 тис. більше, ніж за відповідний період минулого року.
Із них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 3,5 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 1,3 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.
До керівництва парламенту звернулися 673 особи, з них до Голови Верховної Ради України Парубія А. В. — 341 особа.
Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто 21,9 тис. звернень громадян.
Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України впродовж звітного періоду, 2,6 тис. є колективними, які підписали майже 50 тис. осіб.
Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 62 відсотки надійшло поштою, 20 відсотків отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 13 відсотків прийнято на особистому прийомі, два відсотки одержано засобами телефонного зв’язку, по одному відсотку надіслано від інших органів, установ та організацій та передано через уповноважену особу.
Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їхніх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 129988 виборців, розглянуто 38594 письмові звернення, проведено 7794 особисті прийоми та 9097 зустрічей з виборцями.
Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли упродовж січня—березня 2017 року з Черкаської — 3,6 тис. (+3,1 тис.), Дніпропетровської — 2,3 тис. (+1,3 тис.), Харківської — 1,9 тис. (+816), Житомирської — 1,4 тис. (+280), Закарпатської — 1,0 тис. (+791), Волинської — 598 (+441), Донецької — 654 (+202) областей та м. Києва — 6,3 тис. (+393). Водночас зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Полтавської — 996 (-610), Львівської — 1,1 тис. (-369), Сумської — 244 (-139), Івано-Франківської — 314 (-118), Кіровоградської — 268 (-102) областей.
Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів — 5,5 тис., безробітних — 2,7 тис., підприємців — 2,0 тис., працівників бюджетної сфери — 813, осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена — 354, робітників — 190, державних службовців — 129, служителів релігійних організацій — 125, учнів і студентів — 56, селян — 26, військовослужбовців — 20. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України впродовж січня—березня 2017 року звернулися майже 2,5 тис. інвалідів І—ІІІ груп, 510 ветеранів праці, 418 інвалідів війни, 214 дітей війни, 175 учасників бойових дій, 153 учасники ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 117 членів багатодітних сімей, 99 учасників війни, 56 інвалідів Великої Вітчизняної війни, 50 одиноких матерів, 33 матері-героїні, 29 осіб, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, 20 переселенців, або внутрішньо переміщених осіб, 11 Героїв України.
З початку року у зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено 28,3 тис. питань, із яких 10,5 тис. — це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 3,1 тис. — діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, 2,6 тис. — соціального захисту, 1,3 тис. — охорони здоров’я, 1,1 тис. — фінансової, податкової та митної політики, 993 — сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, 925 — культури та культурної спадщини, туризму, 870 — житлової політики, 863 — праці і заробітної плати, 782 — економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва тощо.
Усі пропозиції, заяви і скарги громадян до Верховної Ради України розглядалися відповідно до чинного законодавства. Звернення, що містили пропозиції до законопроектів, зареєстрованих Верховною Радою України, вивчалися та узагальнювалися в комітетах Верховної Ради України. Листи, в яких порушувалися питання, що не належали до повноважень Верховної Ради України, надсилалися для вирішення по суті органам виконавчої влади, місцевого самоврядування, до правоохоронних та судових органів.
Відділ з питань звернень громадян
апарату Верховної Ради України.