Одного голосу забракло 10 травня під час голосування на засіданні Житомирського міськвиконкому, щоб підвищити вартість проїзду в маршрутках із трьох до п’яти гривень.

Ось типовий аргумент перевізників: «Якщо гума коштувала 800 грн. у 2014 році, тепер вона коштує 1600 грн. Якщо колодки передні коштували 150 грн., сьогодні вони коштують 300—400 грн. Якби нам вистачало 3 грн. за проїзд, то це питання ми зараз не порушували б», — розповідає директор ПП «Шеріфф» Олександр Янчук. З ним солідарна член міськвиконкому Світлана Півоварова. Вона нагадала, що в тариф закладено мінімальну зарплату 1 218 грн., а тепер вона становить 3 200. І дизельне паливо коштує вже не 11,42, а 21,75 грн.

Категорично проти підвищення вартості проїзду інший член виконкому Віра Гринишина: «Взагалі довіри ніякої до вас, перевізників, не може бути. Тому що, вибачте, ваші маршрутки схожі на собачі будки. Пасажири, які сідають у більшість маршруток, ризикують життям, бо колеса відвалюються».

Штрих до реалій навів заступник міського голови Дмитро Ткачук: «Є перевізники, в яких остання заміна транспортного засобу була у 2010 році. Потім вони взагалі нічого нового не купували». Він зачитав чотири вимоги до перевізників: після підвищення ціни мають замінити 23 автобуси, яким більше 10 років, впровадити електронний квиток, створити умови для перевезення громадян із обмеженими можливостями, за порушення умов договору будуть застосовуватися штрафні санкції. Крім того, члени виконкому проголосували за те, щоб до вимог додати перевезення пільговиків у повному обсязі безплатно, а школярів — за 2 гривні.

У дискусіях про те, якою має бути вартість проїзду, бракує головного: даних про реальні доходи перевізників. Начальник управління транспорту та зв’язку міськради Вікторія Климчук-Побережник повідомила, що обстеження пасажиропотоку приватних маршруток виявило, що планові показники кількості пасажирів на цей рік були занижені.

Коли після півторагодинного обговорення проект рішення про подорожчання вартості проїзду було відхилено, у приміщенні пролунали оплески, а перевізники мовчки покинули зал. Вони переконані: людям усе одно доведеться платити більше.

Оксана ЛУК’ЯНЕНКО.

Житомир.