Як знизити смертність на автошляхах? Це питання обговорювали під час наради: «Медичне забезпечення у сфері безпеки дорожнього руху» народні депутати, урядовці, представники медичних закладів, інститутів громадянського суспільства.

Голова Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Ольга Богомолець (на знімку) повідомила, що протягом липня-серпня цього року в Україні відкриють тренінговий центр, де вчитимуть поліцейських, пожежників, рятувальників та водіїв надавати постраждалим у ДТП первинну медичну допомогу.
«Днями очікуємо повернення групи наших громадян, які протягом трьох місяців проходили вишкіл у Румунії у тренінговому центрі НАТО. Це поліцейські, пожежники, рятувальники. Вони отримали навички парамедиків і передаватимуть їх тренерам. Тобто наше завдання: створити кузню кадрів — центр для тренерів-парамедиків», — наголосила вона.
За словами парламентарія, насамперед навчатимуть поліцейських, оскільки вони перші приїжджають на місце ДТП (протягом 5—10 хвилин). Також їх забезпечать відповідним стаціонарним і мобільним обладнанням, яке надасть НАТО.
«Уже практично затверджено програми навчання. Працюватиме дві-три групи, одна — в Києві, інші — в регіонах. Для того, щоб набрати тренерів, треба провести базовий тренінг. На навчання поліцейських піде декілька років», — розповіла О. Богомолець та додала, що в цих центрах також навчатимуть водіїв. «На сьогодні це необов’язково, але хочеться, щоб у майбутньому, коли відкриємо центри по всій Україні, кожен водій проходив відповідний вишкіл», — сказала голова комітету.
Надання медичної допомоги, зауважила народний обранець, — це процес, який постійно потребуватиме перекваліфікації. Приміром, відповідно до стандартів НАТО, поліцейський, пожежник, рятівник має кожні два роки проходити практичний вишкіл і складати іспит.
Голова комітету також вважає: законодавство стосовно водіння транспортним засобом напідпитку має бути дуже суворим, щоб громадяни боялися сідати нетверезими за кермо.
Заступник міністра охорони здоров’я з питань європейської інтеграції Оксана Сивак переконана, що підвищення штрафів дасть змогу розв’язати цю проблему, але треба працювати над свідомістю водіїв і пішоходів.
Вона повідомила, що минулого тижня уряд схвалив Стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року, яка має на меті зниження рівня смертності на дорогах на 30 відсотків.
Нині в Україні рівень смертності та травматизму внаслідок ДТП є одним із найвищих в Європі, а організація безпеки дорожнього руху залишається вкрай низькою. Про це у своїх звітах не раз наголошували експерти Всесвітньої організації охорони здоров’я, Світового банку та інших міжнародних інституцій. Із 2011-го по 2016 рік у нашій країні зареєстровано майже 171 тисячу аварій із постраждалими, в яких загинули понад 26 тисяч та були травмовані понад 210 тисяч осіб.
Однією з причин таких невтішних показників, наголосив начальник Головного сервісного центру МВС Владислав Криклій, є купівля медичних довідок водіями. За його словами, щороку видається майже півмільйона водійських посвідчень, але лише торік було виявлено 126 таких медичних довідок. Одним з інструментів розв’язання цієї проблеми, на думку В. Криклія, є створення єдиного реєстру медичних довідок. Відповідна база даних повністю готова.

Сергій МЕЛЬНИК.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
Більше фото тут — www.golos.com.ua