Група народних депутатів з різних фракцій та позафракційні зареєстрували в Верховній Раді проект закону щодо продовження строку дії експерименту про державну підтримку суднобудівної промисловості та поширення підтримки на всі підприємства, які здійснюють суднобудівну діяльність» (№ 6732). Законопроект опрацьовується в парламентському Комітеті з питань промислової політики та підприємництва.

 

Мета документа — зменшити податкове навантаження на суднобудівні підприємства. Адже нині більшість з них не забезпечені в достатній мірі обіговими коштами і працюють неефективно. Розробка нових суден, підготовка виробництва до їх серійного випуску становлять десятиліття. У цей період підприємства мають найвище фінансове навантаження. Тому заходи підтримки повинні бути відповідними. А ще положення ускладнюється тим, що в разі будівництва повністю обладнаного судна значна частина фінансування йде на закупівлю імпортного устаткування. Його постачання обкладається податком на додану вартість і ввізним митом. Через відсутність вільних обігових коштів суднобудівним підприємствам доводиться брати кредити з високими відсотками.


«Суднобудування, як одна з найбільш високотехнологічних галузей промисловості, не може існувати та розвиватися без державної підтримки, — наголосив співавтор законопроекту, народний депутат Андрій Вадатурський (фракція «Блок Петра Порошенка»). — Світовий досвід показує, що підтримка цієї галузі має здійснюватися шляхом державного замовлення техніки, а також наданням державних гарантій, здешевленням позики, страхуванням експортних та кредитних ризиків, сприянням лізингових операцій».


Парламентарії пропонують, зокрема, до 2020 року, звільнити від сплати земельного податку суб’єкти суднобудування, котрі здійснюють розробку або виготовлення зі складанням суден та двигунів до них. Винятком є ділянки, на яких розташовані об’єкти соціального, торговельного, сільськогосподарського призначення та непромислового будівництва. Також законопроект передбачає для суднобудівних підприємств можливість до 2028 року кредитуватися під три відсотка річних та реструктуризацію боргу.


Крім того, відповідно до проекту закону, імпортні товари, науково-дослідні і дослідницько-конструкторські роботи, що використовуються для потреб суднобудівної промисловості, звільняються від сплати податку на додану вартість та ввізного мита.


Законопроект не потребує додаткових видатків з державного і місцевих кошторисів. Водночас державний бюджет після прийняття проекту закону отримає додаткові надходження у вигляді податків та зборів. Їх сплачуватимуть підприємства-суміжники, залучені до розробки та виробництва товарів на різних етапах суднобудування.