Ремонт доріг: на контролі «Голосу України»

Проблеми збереження шляхів від руйнувань великоваговими авто обговорили під час зустрічі голови Державної служби з безпеки на транспорті Михайла Ноняка з керівництвом Волинської облдержадміністрації.

 

Голова Укртрансбезпеки Михайло Ноняк відповідає на запитання журналістів.

 

На волинській ділянці шосе Львів—Луцьк завершуються ремонтні роботи. На початку серпня, як повідомили в облдержадміністрації, магістраль буде прийнято в експлуатацію. Вже сьогодні їхати ним — одне задоволення: можна і каву з філіжанки випити. Як довго шосе залишатиметься в такому зразковому стані, залежить і від учасників руху, їх дисциплінованості. Йдеться про недопущення руху автомобілів у гарячу пору доби, коли температура повітря перевищує 28 градусів, а також перевантажених фур із загальною вагою понад сорок тонн і контейнеровозів з вагою більш як 44 тонни. Щоб не допустити цих порушень, на магістралі вже кілька місяців працює пересувний комплекс габаритно-вагового контролю.


Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк зауважив, що найближчим часом на Волинь будуть передані ще три такі пересувні габаритно-вагові комплекси. Їх ефективність уже доведена — водії та вантажовідправники почали більш дисципліновано працювати в межах встановлених норм.


— В Україні через перевантаження автомобілів уже завдано збитків дорогам на суму від двох до трьох мільярдів гривень. Ця інформація обрахована спеціальними інститутами, де вивчають систему транспортних потоків основних магістралей нашої країни. Водночас Укртрансбезпека має потребу у збільшенні штату працівників та збільшенні фінансування структури, — розповів Михайло Ноняк.


— Ми підтримуємо посилення ролі Укртрансбезпеки у збереженні доріг. Для нас важливі саме превентивні заходи, тому контрольні габаритно-вагові комплекси — профілактичний засіб, який підтверджує, що ми спільними зусиллями дбаємо про збереження доріг, — резюмував Володимир Гунчик.


Голова облдержадміністрації Володимир Гунчик зазначив, що один із комплексів буде на шосе Луцьк—Володимир-Волинський, яке нині ремонтують, ще два — на автошляхах Луцьк—Рівне та Луцьк—Ковель. Крім того, обласна державна адміністрація планує в 2018 році придбати ще три вагові комплекси за рахунок місцевих бюджетів. За попередніми планами вони працюватимуть на шосе Ковель—Ягодин (держкордон з Польщею), Ковель—Ратне (держкордон з Білоруссю), а також у районі селища Маневичі на перехресті траси Київ—Ковель—Ягодин і Луцьк—Любешів—Дольськ (держкордон з Білоруссю).


— У такий спосіб спробуємо закрити цю потребу на головних магістралях, а також там, де найчастіше бізнес возить ліс, пісок, щебінку, цукрові буряки, зерно тощо, — зауважив Володимир Гунчик.


Виходячи з цих планів, область має подбати про облаштування достатньої кількості відповідних майданчиків для роботи ГВК. Поки що Волинь має їх лише сім. Тож у перспективі будівництво ще декількох майданчиків, щоб можна було оперативно змінювати дислокацію комплексів.


— Це не будуть комплекси лише для зважування вантажівок, а мобільні лабораторії, які перевірятимуть пасажирські та вантажні перевезення, здійснюватимуть придорожній контроль, рейдові, планові і позапланові перевірки, — уточнив Михайло Ноняк.


Ще одна проблема в цьому аспекті: робота транспорту у спекотні дні. Адже рух великовагових машин у такий період повинен здійснюватися лише в певні години. Тут своє слово повинна сказати також Національна поліція.

Того дня температура в Луцьку піднімалася до позначки +29. На жаль, рух фур магістралями області ніхто не зупиняв. Тож проблема має розв’язуватися комплексно і багатьма зацікавленими організаціями.

Волинська область.


Фото автора.