Записатися на прийом, не вистоюючи довжелезні черги, відслідковувати перебіг лікування в режимі он-лайн, залишати відгуки про медиків у мобільному додатку, а головне — мати можливість отримувати значно ефективніші медичні послуги допоможе в найближчому майбутньому інформатизація галузі охорони здоров’я за допомоги електронної системи eHealth.
Робоча зустріч дала старт новим дискусіям, які відразу розпочали директор департаменту охорони здоров’я Кіровоградської ОДА Олег Рибальченко (у центрі), Юрій Жиляєв, представник компанії «ALT Україна ЛТД», Дмитро Усмединський, Ірина Шевченко та головний лікар Кіровоградської обласної лікарні Лариса Андреєва (зліва направо).
Фото автора.
Принципи її роботи презентували в Кіровоградській обласній лікарні під час інформаційно-просвітницького заходу «Впровадження в Україні в рамках медичної реформи компонента eHealth МОЗ України» радник міністра МОЗ України, проектний менеджер eHealth Ірина Шевченко та представник компанії «ALT Україна ЛТД» — розробника медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД» Юрій Жиляєв. У робочій зустрічі взяли участь керівники медичних закладів Кропивницького та області, співробітники департаменту охорони здоров’я ОДА та профільних управлінь.
Переваги електронізації галузі
За словами Ірини Шевченко, ця система має допомагати усім: пацієнту, лікарю, управлінцю, державі. Перевагами нововведення для пацієнтів, зокрема, стануть можливість он-лайн-запису на прийом до лікаря й особистий електронний кабінет з повною інформацією про стан здоров’я. Лікар у свою чергу знатиме, хто записався на прийом, тому зможе заздалегідь відкрити електронну картку, переглянути історію хвороби і результати лабораторних досліджень у динаміці — а значить, буде максимально готовим до прийому, проведе його ефективніше та за оптимальну кількість часу. Керівник медзакладу також отримує нові можливості: за секунди формувати звіти і статистичні вибірки за будь-якими параметрами, в режимі он-лайн відстежувати завантаженість лікаря, перевіряти правильність заповнення ним електронних карток пацієнта тощо і приймати обґрунтовані управлінські рішення. Завдяки eHealth пацієнт сам обиратиме лікаря, в якого бажає лікуватися. Таким чином буде реалізований передбачений медичною реформою принцип «гроші йдуть за пацієнтом». Це дасть змогу контролювати ефективність державних витрат на охорону здоров’я, а лікарі працюватимуть у чесній і справедливій системі, позбавленій «зрівнялівки».
Як працює система
Робота системи eHealth складається із центрального компонента МОЗ України та периферійних медичних інформаційних систем. Щоб зареєструватися в центральному компоненті й, так би мовити, «увійти» до електронної системи здоров’я, медзаклад має встановити власну периферійну медичну інформаційну систему. Обирати медичну інформаційну систему можна самостійно з наявних на ринку пропозицій.
Позитивний досвід
Від 19 червня, коли eHealth почала офіційно працювати, в ній вже зареєструвалися 26 медичних закладів у 15 населених пунктах України. Серед прикладів — впровадження комплексної медичної інформаційної системи «ЕМСІМЕД» в місті Черкаси, що об’єднала одночасно п’ять центрів первинної медико-санітарної допомоги, п’ять клініко-діагностичних центрів та три дитячі поліклініки. Досвід використання таких систем мають і медзаклади національного рівня — зокрема, Національний інститут фтизіатрії і пульмонології ім. Ф. Г. Яновського.
«Автоматизація та інформатизація лікувально-профілактичних закладів — одна з найнагальніших проблем ХХІ століття», — переконаний Юрій Жиляєв. — Адже її втілення дозволяє зменшити кількість помилок медперсоналу, зробити роботу лікувально-профілактичних закладів більш ефективною, спростити та оптимізувати документообіг і в результаті помітно покращити якість послуг, які надаються пацієнтам».
Кіровоградська область.