У січні — червні 2017 року до Верховної Ради України надійшло 55,5 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян, що на 14,4 тис. більше, ніж за відповідний період минулого року.

 


З них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 7,1 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України розглянуто 2,8 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.


До керівництва парламенту звернулися 1,2 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України Андрія Парубія — 590 осіб.


Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто 45,6 тис. звернень громадян.


Із загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 5,1 тис. є колективними, які підписали 123,2 тис. осіб.


Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 61 відсоток надійшов поштою, 18 відсотків — отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 17 відсотків — прийнято на особистому прийомі, 2 відсотки — одержано засобами телефонного зв’язку, 1 відсоток — надійшов від інших органів, установ та організацій.


Відповідно до інформації, наданої секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж першого півріччя 2017 року до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 198 646 виборців, розглянуто 61 905 письмових звернень, проведено 15 317 особистих прийомів та 17 013 зустрічей з виборцями.


Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли упродовж січня — червня 2017 року з Черкаської (6,8 тис. (+4,9 тис.), Закарпатської (3,5 тис. (+3,0 тис.), Дніпропетровської (4,0 тис. (+1,3 тис.), Волинської (1,4 тис. (+1,1 тис.), Київської (3,7 тис. (+1,0 тис.), Харківської (3,3 тис. (+523), Донецької (1,5 тис. (+392) областей та м. Києва (13,4 тис. (+2,0 тис.). Водночас зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Полтавської (2,2 тис. (-466), Миколаївської (373 (-244), Сумської (596 (-207) та Львівської (2,4 тис. (-84) областей.


Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів — 10,8 тис., безробітних — 6,8 тис., підприємців — 3,2 тис., працівників бюджетної сфери — 1,2 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена — 773, робітників — 498, служителів релігійних організацій — 413, державних службовців — 186, учнів і студентів — 117, військовослужбовців — 67, селян — 60. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України упродовж січня — червня 2017 року звернулися 4,5 тис. інвалідів І—ІІІ груп, 1,6 тис. — ветеранів праці, 818 — інвалідів війни, 691 — дитина війни, 437 — учасників бойових дій, 387 — учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 330 — учасників війни, 271 — член багатодітної сім’ї, 187 — переселенців, або внутрішньо переміщених осіб, 147 — осіб, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, 130 — інвалідів Великої Вітчизняної війни, 125 — матерів-одиначок, 76 — матерів-героїнь, 40 — учасників антитерористичної операції, 24 — дитини, 11 — Героїв України, вісім — членів сім’ї загиблого, три — дитини-інваліда та майже 47 тис. громадян, які у своїх листах на адресу парламенту не зазначили соціального статусу.


У першому півріччі 2017 року в зверненнях громадян до Верховної Ради України було порушено 72,7 тис. питань, із яких майже 25 тис. — це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, 8,5 тис. — діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, 2,5 тис. — соціального захисту, 3,3 тис. — фінансової, податкової та митної політики, майже 3,0 тис. — охорони здоров’я, 2,9 тис. — діяльності органів місцевого самоврядування, 2,8 тис. — житлової політики, по 2,5 тис. — питання праці та заробітної плати, економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва, 2,3 тис. — сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту, 1,9 тис. — комунального господарства, 1,8 тис. — культури та культурної спадщини, туризму тощо.


Усі пропозиції, заяви і скарги громадян до Верховної Ради України розглядалися відповідно до чинного законодавства. Звернення, що містили пропозиції до законопроектів, зареєстрованих Верховною Радою України, вивчалися та узагальнювалися в комітетах Верховної Ради України. Листи, в яких порушувалися питання, що не належали до повноважень Верховної Ради України, надсилалися для вирішення по суті органам виконавчої влади, місцевого самоврядування, до правоохоронних та судових органів.


Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.