Паровоз ГР-280, що багато років мав приписку в Гайвороні на Кіровоградщині, після десятиліть простою знову повернувся до життя (на знімку). Починаючи з 4 серпня він транспортуватиме потяг із туристами на Закарпатті. Такий результат реалізації пілотного проекту Міністерства інфраструктури України за підтримки Закарпатської облдержадміністрації спільно з партнерами з Німеччини та Швейцарії, головна мета якого — популяризація Боржавської вузькоколійки як унікального туристичного об’єкта.

Фото
сайту «Закарпаття онлайн».

«Паровоз ГР-280 у вихідні та святкові дні курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовим», — повідомив голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль. — Він тягтиме три пасажирські вагони і один вантажний для велосипедів, дрібного вантажу та організації громадського харчування». Попередньо планується, що на Закарпатті потяг здійснить 16 рейсів. Курсуватиме вагон для туристів у вихідні дні та на свята. Протяжність маршруту — 35 кілометрів. У будні, двічі на добу, його послугами зможуть користуватися й місцеві жителі.
Разом із паровозом на Закарпаття приїхала і команда машиністів із Гайворона на чолі з Омеляном Свидруком, повідомляють місцеві видання. «Пальним для цього локомотива є вугілля. Всі механізми паровоза справні, але через поважний вік потребують постійної уваги і догляду. З командою машиністів ми відновили цей паровоз, тримаємо його у робочому стані вже багато років...», — зазначив у коментарі УНН О. Свидрук.
 

ФАКТ

В Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР, один із яких тривалий час стояв на приколі в Гайвороні. Паровози цієї серії виготовлялися в Німеччині з 1947-го по 1956 рік у рамках репарації Радянському Союзу. Нині ще кілька таких паровозів встановлені в різних містах як пам’ятники.