-- Шокована умовами пасажирів потяга № 297 Херсон -- Київ, вагон 12. Спека надмірна протягом усієї подорожі -- вікна не відчиняються, кондиціонер не працює, пасажири в задусі, когось відкачували всю дорогу. Пасажири дзвонили на "гарячу лінію" "Укрзалізниці", звідти порадили -- увага! -- вийняти скло з вікон! Так і зробили...
На знімку:
на "гарячій лінії" "Укрзалізниці"
пасажирам потяга № 297 Херсон – Київ
запропонували оригінальний "кондиціонер" --
вийняти скло
Фото
із соціальних мереж.
Це фрагмент запису на сторінці у Фейсбуці віце-прем'єр-міністра України Іванни Климпуш-Цинцадзе. Хіба тільки в цьому потязі така ситуація? Ось ще приклад, очевидцем якого став кореспондент "Голосу України".
Дує чи не дує?
-- Дує чи не дує? Дує! Та ні, не дує! Двоє чоловіків високого зросту навшпиньки намагаються дотягнутися руками до стелі, де закріплено кондиціонер. Вони одразу привертають увагу пасажирів вагона № 5 експрес-потяга № 772 Хмельницький -- Київ. У вагон вони зайшли після відправлення зі станції Вінниця. До речі, до названої станції "швидкісний" прибув із запізненням майже на 20 хвилин. У п'ятницю, 4 серпня цього року, замість відправлення о 16 год. 43 хв. експрес вирушив у дорогу після 17-ї години. І це за умови суттєвого подорожчання квитків. Ще недавно добратися цим потягом до столиці вінничани мали можливість за 60 гривень (вартість квитка у вагонах другого класу). Тепер треба заплатити 150 грн. Випадки запізнення бували й раніше, те само залишилося й після підвищення ціни проїзду.
Тим часом двоє згаданих чоловіків з'ясовували, що мають доповісти начальству. "Хлопці, якби воно дуло, ви б давно вже позачиняли всі вікна зі словами "Працює кондиціонер", -- зауважив хтось із пасажирів. Вікна у вагоні були відчинені навстіж. Через це гуркіт від стукоту коліс по рейках стояв неймовірний. На деяких відрізках шляху вагон так розкачувало з боку в бік, що залізничникам варто подбати про паски безпеки для пасажирів. Вони мліли від спеки, поглядаючи на годинник, коли нарешті буде кінцева станція і нарешті закінчаться їхні муки, "куплені" за їхні ж гроші.
При плюс 32 чай гріли на... вугіллі
Зворотний шлях з Києва видався ще пекельнішим. Неділя, 6 серпня, 20.05, це час відправлення потяга № 117 Київ -- Чернівці, на термометрі позначка температури повітря плюс 32. У цей само час провідник вагона № 14 "кочегарив", готуючи кип'яток.
-- Електротени перегоріли, а в білетах декого з пасажирів значиться замовлення на чай, -- пояснив чоловік. -- Як інакше його приготувати? Мушу палити.
Вікна вдавалося відчинити не у кожному купе. А в тих, де значиться напис "Аварійний вихід", вони взагалі не відчиняються. Якби керівники "Укрзалізниці" чули, як про них відгукуються пасажири, у них вуха зів'яли б.
-- Народ страждає, а він грає і співає, -- це один з найбільш толерантних висловів на адресу головного залізничника пана Бальчуна.
Дехто згадував покійного керівника залізниці Георгія Кірпу. Казав, за його керівництва зміни на краще відчували і пасажири, і залізничники, а тепер...
-- Не знаю, як ми доїдемо до Чернівців, -- бідкалася жінка, яка у Вінниці вийшла з дитиною "вхопити" свіжого повітря. -- Дитина не може заснути. Мені зле...
Провідники мовчали. Із сусіднього вагона зайшла їхня колега. "Хочу набрати кип'ятку..." Схоже, там теж не було можливості приготувати чай.
Віктор СКРИПНИК.
Вінниця -- Київ -- Вінниця.