Під час робочої поїздки в Одеську область Прем’єр-міністр Володимир Гройсман узяв участь у роботі 2-ї Міжнародної транспортної конференції «Інтегровані транспортні коридори Європа—Азія».

 

Україна — держава з унікальним логістичним і транзитним потенціалом, який вимагає уваги і стимулів, заявив В. Гройсман на конференції, а під час спільного із прем’єром Молдови Павлом Філіпом брифінгу висловив упевненість, що наша країна має потенціал для збільшення вантажних перевезень річковим транспортом в 10 разів. Він також уважає, що за сприятливих транзитних умов максимально можливі перевезення товарів через територію можуть збільшитися й у 20 разів, до 300 мільярдів доларів.


У контексті можливого зростання перевезення товарів через територію України В. Гройсман додав, що робота в цьому напрямі вже ведеться: йдеться про масштабну програму розвитку дорожнього господарства, корпоратизацію «Укрзалізниці», лібералізацію доступу до авіаційного, автомобільного, водного транспорту, залізнично-поромного сполучення.


Окрема увага, на думку Прем’єр-міністра, повинна бути приділена реформуванню тарифної політики, насамперед у портах і на залізниці на всіх напрямках доправлення вантажів. Так, установлено пільгові тарифні умови на залізничні перевезення в рамках Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту.


Днями ухвалено рішення про зменшення з 1 січня 2018 року всіх портових зборів на 20 відсотків для нетранзитних вантажів і на 75 — для нафтових і нафтопродуктових танкерів у порту «Южний».


В Одесі відбулось закладення символічної капсули на території міжнародного аеропорту «Одеса». Буквально на другий день почалося будівництво нової злітно-посадочної смуги, на спорудження якої піде майже 30 місяців.


— Це надзвичайно важливий інфраструктурний об’єкт. Ми на засіданні уряду (6 вересня) заклали 500 мільйонів гривень для того, щоб уже цього року почати ці роботи. Нам потрібно понад 1,6 мільярда гривень, але я глибоко впевнений, що ми знайдемо цей ресурс для того, щоб орієнтовно протягом 30 місяців одесити отримали нову злітно-посадочну смугу, — сказав Прем’єр-міністр Володимир Гройсман під час закладення символічної капсули.
За його словами, закладення капсули є зобов’язанням того, що уряд буде супроводжувати цей проект і далі.


— Уважаю, що тут є зобов’язання й обласної адміністрації, голови адміністрації і міського голови об’єднати зусилля й за нормативний строк здати смугу в експлуатацію для того, щоб аеропорт Одеса на карті аеропортів Європи і світу посів відповідне місце, — відзначив В. Гройсман.


Нагадаємо, що у вересні 2015 року глава лоукостера Wіzz Aіr Йожеф Вараді під час відвідання одеського аеропорту заявив, що бюджетник відновить польоти в Одесу після того, як тут побудують новий термінал і нову смугу.


На даний момент новий термінал в одеському аеропорту частково введено в експлуатацію — він обслуговує приліт усіх внутрішніх і міжнародних рейсів, однак усі процедури на виліт пасажири як і раніше проходять у старому аеровокзальному, побудованому в 1961 році.

Одеса.

ДОВІДКОВО

Довжина нової смуги становитиме 2800 метрів, а несуча здатність PCN буде майже вдвічі більша, ніж в наявної смуги, — 64 проти 35 нині. Це дасть змогу аеропорту приймати важчі літаки.


Передбачається, що, крім самої смуги, держава профінансує будівництво руліжних доріжок і закупівлю обладнання для забезпечення заходження на посадку в погану погоду за категорією ІКАО ІІІ-A.


Нині таким обладнанням в Україні оснащена лише одна смуга в аеропорту Бориспіль. Діюча смуга в Одесі сертифікована лише за І категорією ІКАО, через що в разі поганої видимості літаки, що летять в Одесу, змушені йти на запасні аеродроми.