Закон «Про внутрішні водні шляхи» є ключем до розвитку річкових вантажних перевезень територією нашої країни. У цьому переконаний міністр інфраструктури Володимир Омелян. Під час тематичного круглого столу він зробив наголос на тому, що Україна перевозить річками у 13 разів менше вантажів, аніж в середньому країни ЄС, і у 25 разів менше, ніж Німеччина зокрема.


Нині 16 річкових портів і терміналів мають пропускну спроможність майже 60 мільйонів тонн вантажів на рік. «Тепер вони завантажені у 10—12 разів менше, ніж 1990 року, — наголосив В. Омелян. — Але, незважаючи на негативну динаміку, зберігається реальна можливість для розвитку річкових транспортних коридорів: це вихід на судноплавні канали Рейн—Майн—Дунай і через розгалужену систему внутрішніх водних шляхів та гирлових портів на Амстердам, Роттердам, Антверпен, Констанцу з тим, щоб доставляти вантажі внутрішнім водним транспортом практично всією Європою».


Представник Кабміну вважає, що розвиток внутрішніх водних шляхів — це не лише вигідна доставка вантажу всередині України, а й можливість берегти автошляхи та дбати про екологію: «Одна баржа вантажністю чотири тисячі тонн перевозить стільки ж вантажу, як 200 фур або 57 залізничних вагонів».


За словами В. Омеляна, проект закону про внутрішній водний транспорт є головним базовим і встановлює правила ведення бізнесу на річці. Він містить новації, націлені на істотне спрощення правил та зменшення витрат судновласників. Документ передбачає скасування низки платежів, зборів та дозвільних документів, а саме: плати за шлюзування та за проходження розвідних мостів. Передбачається також можливість приватного інвестування в стратегічні об’єкти інфраструктури, використовуючи механізм компенсації. Закладено норму демонополізації лоцманських послуг.


Дискусія навколо таких законодавчих ініціатив триває ось уже понад два роки, наголосив урядовець. Для того, щоб комплексно реформувати галузь, необхідно ухвалити ще два законопроекти, які вносять зміни до Податкового та Митного кодексів.

Вл. інф.