Питання розміщення зовнішньої реклами у містах вже давно потребує законодавчого врегулювання. Нещодавно групою народних депутатів за участю представників уряду, місцевої влади та громадськості розроблено законопроект, який регулює ринок зовнішньої реклами в Україні. Ним передбачається внести зміни до Закону «Про рекламу» та ще десяти законодавчих актів.
Народний депутат України Олександр Опанасенко, перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов, голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар.
Фото Олександра КЛИМЕНКА.
Голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар на брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі відзначила, що зовнішня реклама — це зовнішня картинка наших міст та селищ. «Україна значно ближча до Шанхаю, аніж до Європи, у плані зовнішньої реклами, — зауважила вона. — Реклами надзвичайно багато, вона дуже різна, багато рекламних конструкцій навіть носять небезпеку для життя та здоров’я громадян. Важливо було розробити документ, який би встановлював зрозумілі правила і вичищав би українські міста на кшталт європейських міст. Ринок реклами має функціонувати прозоро і зрозуміло».
У законопроекті передбачено конкурсні процедури, щоб отримати ліцензії на розміщення зовнішньої реклами. Серед новацій — дозволятиметься тільки чотири види зовнішньої реклами. Міста зможуть проводити конкурси на розміщення зовнішньої реклами. Органи місцевого самоврядування розроблятимуть та затверджуватимуть схеми розміщення рекламних конструкцій, єдиний дизайн таких конструкцій, відстані між ними. Мовою зовнішньої реклами, згідно із законопроектом, є українська мова.
«Міста будуть суттєво очищені й водночас впорядковані, зовнішня реклама розміщуватиметься на якісних конструкціях, власники реклами отримають дозволи на прозорих конкурсних засадах, — наголосила В. Сюмар. — Законопроект буде суттєвим кроком до європеїзації українських міст».
Перший законопроект про зовнішню рекламу був реєстрований у парламенті ще два з половиною роки тому, розповів заступник голови Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Олександр Опанасенко. На першій стадії виникало багато питань, тож було створено робочу групу для доопрацювання законопроекту за участю депутатів та експертів, працівників КМДА. «У результаті жвавих баталій народився якісний документ, — зазначив депутат. — Ринок реклами стане менш корумпованим».
Нинішній закон про рекламу абсолютно не відповідає реаліям, тож важливо його привести у відповідність до законодавства у дозвільній сфері та про адміністративні послуги, відзначив перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов. За його словами, у новому законопроекті передбачено зрозумілий вичерпний перелік документів, які потрібно подавати для розміщення зовнішньої реклами, умови надання та ануляції дозволу. «Це спрощення для бізнесу, чіткі прозорі правила гри, якими не можна встановлювати зайві папірці чи послуги для бізнесу, — сказав урядовець. — Реклама має відбуватися не хаотично, а в рамках затверджених концепцій, узгоджуватися з благоустроєм міст».
«Законопроект створює умови для ведення бізнесу, для прозорого функціонування ринку реклами», — додала голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксана Поліщук.
Широке обговорення законопроекту відбулося у великих містах — Києві, Львові, Харкові, Сумах та інших. Як зазначив експерт USAID Любомир Чорній, законопроект урегульовує нинішні правові колізії, узгоджуючи норми закону із законодавством про культурну спадщину, автомобільні дороги, адміністративні послуги, дозвільну діяльність та іншими. «У підсумку маємо серйозний комплексний законопроект, який може врегулювати ситуацію на ринку зовнішньої реклами та врахувати інтереси різних груп, — сказав експерт. — Розробка законопроекту свідчить, що можна у діалозі з владою, з парламентом та урядом досягати певних компромісів».
Фото Олександра КЛИМЕНКА.