«Освіта і наука — головний пріоритет і найважливіший ресурс інноваційного розвитку нашого суспільства». На цьому наголосив Голова Верховної Ради України Андрій Парубій у своєму привітанні колективу Національної академії педагогічних наук України з нагоди 25-річчя від дня її заснування. «Це ціла епоха в українській науці, у розвитку нашої молодої держави», — зауважила народний депутат України Ірина Костанкевич, яка зачитала привітання очільника парламенту та керівника профільного комітету під час загальних зборів академії, які відбулися вчора. Андрій Парубій наголосив на вагомому внеску академії у формування законодавчої бази в цій сфері й додав: «Нині країна потребує інтелекту й досвіду НАПН для забезпечення розвитку науки і освіти в руслі євроінтеграційних прагнень».


За нормативне та методологічне забезпечення розвитку галузі, розробку інноваційних методів навчання та виховання молодого покоління подякував колективу академії і Президент України Петро Порошенко. Привітання глави держави зачитав його радник Юрій Богуцький. Він вручив орден князя Ярослава Мудрого IV ступеня Президенту НАПН Василю Кременю — за високий професіоналізм та внесок у розвиток педагогічної науки. Під час загальних зборів низка науковців отримали державні нагороди, почесні грамоти Верховної Ради і Кабінету Міністрів. Цитуючи Володимира Гройсмана, присутній на заході віце-прем’єр-міністр В’ячеслав Кириленко подякував за те, що науковці академії долучилися до розробки нового реформаторського закону «Про освіту», покликаного модернізувати галузь та підвищити соціальний статус освітян.


Вдячні за теплі слова й обіцянки, науковці розповіли, які важкі часи пережила академія протягом 2015—2016 років. За словами Президента НАПН Василя Кременя, тоді довелося на 37 відсотків «оптимізувати» її штат. Поточний рік пережили зі стриманим оптимізмом — фінансування дещо збільшилося, скорочень не було. Нині в штаті академії та підвідомчих їй установ працюють 1078 наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників. Зокрема, 177 докторів та 525 кандидатів наук.


У своїй доповіді «25 років Національній академії педагогічних наук України: здобутки та перспективи» він нагадав, що вся історія НАПН пов’язана зі становленням української держави. Від свого заснування академія відігравала провідну роль у підготовці нового національного освітнього законодавства — законів «Про освіту» 1996 р., «Про професійно-технічну освіту» 1998 р., «Про загальну середню освіту» 1999 р., «Про вищу освіту» 2002 р. — та багатьох інших документів, концепцій і програм. Фахівці НАПН брали участь у підготовці приєднання України до Болонського процесу. Крім того, свого часу тут розробили концептуальні засади 12-річної загальної середньої освіти, здійснення профільного навчання та визначили інші напрями шкільної реформи, які й нині актуальні.


Сьогодні науковці працюють над подоланням нових викликів, які постали перед нашим суспільством. На переконання Василя Кременя, час переосмислити цілі й завдання освітньої теорії й практики, по-новому визначити мету освіти. Зрештою, це дасть змогу ефективніше організувати навчальний процес, зокрема — у школі. Ми маємо підготувати дитину до життя, «навчити вчитися», комунікувати зі світом (через знання іноземних мов), бути конкурентоспроможною в глобальному просторі, але залишатися патріотом своєї країни. «Освіта покликана й має всі можливості для гуртування нації», переконаний очільник НАПН.