У столиці України відбулася міжнародна зустріч виробників продовольчих товарів із потенційними покупцями нашої продукції за кордоном. Зокрема виробники змогли зустрітися з представниками європейських та українських торгових мереж, а також з дистриб'юторами. Це фактично нова формула, коли самі виробники можуть напряму представляти продукцію і вести переговори з роздрібними мережами.
Організатор цієї зустрічі Пебе де Йонг (Польща) зазначив, що українці могли би взяти на озброєння досвід поляків. Адже коли їхні громадяни почали масово виїздити на заробітки в інші країни, за ними поїхали й товари, на які там з'явився попит. А оскільки найчастіше поляки виїздять до північних країн -- Данії, Британії та Нідерландів, то й товари йдуть туди. До того ж це логістично вигідно, адже з цими країнами Польща є близькою сусідкою. Цей досвід має перейняти й Україна, вважає Пебе де Йонг. Адже кількість українців, що мешкають у Польщі, невпинно зростає, і вони хочуть купувати звичну для них продукцію. Загалом, наголошувалось на зустрічі, наші невеликі виробники мають починати з так само невеликих торговельних мереж. Такі зв'язки легше і простіше налагодити, а озброївшись досвідом та прорахувавши логістичні витрати, можна йти далі -- в Європу, -- каже експерт.
Тим часом ще один учасник зустрічі, представник торговельної мережі з Литви, зазначив, що в Прибалтиці дуже полюбляють наші харчові продукти. Щоправда, успіху тут досягли поки що розкручені торгові марки, але є перспектива і в середнього та малого бізнесу. Для цього вони мають бути досить гнучкими, швидко приймати рішення і, звісно, випускати якісний продукт. Велике сподівання і на нинішню зустріч, адже тут усі мали можливість достойно представити свій товар, а вивчивши попит та смакову політику сусідів, буде легше просуватися на європейський ринок.
Із перспективних продуктів, які хочуть бачити у себе європейці, учасники зустрічі називали шоколад, снеки, борошно, цукор, а також товари, що вписуються у поняття "здорове харчування".
Марина КРИВДА.