Протягом листопада — початку грудня цього року літаки авіакомпанії «Авіалінії Антонова» перевозили авіаційні двигуни.

Гордість українського літакобудування — перший у світі широкофюзеляжний літак Ан-22 «Антей».

Ан-124-100 під час завантаження авіадвигуна GP7200 у паризькому аеропорту імені Шарля де Голля.

Велику увагу привернув до себе легендарний, перший у світі широкофюзеляжний транспортний Ан-22 «Антей», який доставив великогабаритний вантаж вагою 15 т — двигун Trent 772 для літака А330 компанії Thomas Cook — із Манчестера (Велика Британія) на Кубу. Проміжна посадка була в аеропорту міста Гандер (Канада). Подібний рейс виконав Ан-124-100 «Руслан» флоту «Авіаліній Антонова». З Парижа (Франція) до Гуз-Бея (Канада) він доставив двигун для літака А380. Вага цього вантажу 28 т, особливість — терміновість!
Як стало відомо, французький літак А380, що застряг у Канаді, втративши один двигун, вдалося повернути на батьківщину завдяки українському «Руслану», на борту якого й доставили новий мотор. Операція з порятунку найбільшого у світі лайнера успішно завершилася минулого тижня.
Інцидент зі знаменитим гігантом, що належить французькій компанії Air France, стався ще наприкінці вересня. У літака, що летів за маршрутом Париж—Лос-Анджелес над Гренландією відірвало передню частину правого двигуна разом з вентилятором. На борту лайнера перебували 496 пасажирів і 24 члени екіпажу.
У результаті літак здійснив екстрену посадку на трьох двигунах на базі ВПС Канади «Гус-Бей», а пасажири провели там не найкращі у своєму житті зайві 24 години. Пізніше частини двигуна, що відірвалися, були виявлені на льодовику в Гренландії, підняті вертольотом і доставлені для дослідження в Париж.
Через цей інцидент Федеральне управління цивільної авіації США видало припис до всіх авіакомпаній, що володіють літаками А380 з двигунами GP7200 виробництва об’єднання Engine Alliance, провести візуальний огляд втулок вентиляторів всіх аналогічних двигунів.
Інша проблема виявилася складнішою — французький літак надовго застряг в віддаленому канадському аеропорту, його «порятунок» тривав понад два місяці і завершився щасливо. Зворотним рейсом наш «Руслан» доставив до Британії залишки пошкодженого двигуна, де їх досліджуватимуть у компанії General Electric.
 

Підготував Віктор БОНДАР 
за матеріалами, наданими прес-службою ДП «Антонов».
Фото Алана ВОРСЛІ та з ресурсу Air plus News (https://goo.gl/gHQFzp).