Учора Кабінет Міністрів затвердив План реалізації пріоритетних інвестиційних проектів ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік та доручив невідкладно внести на розгляд урядовців фінансовий план підприємства на наступний рік.
«Ми вже переконалися, що питання транспортної інфраструктури, передусім залізничної, має важливе значення для розвитку національної економіки. Але у 2017 році через низку бюрократичних блокувань нам не вдалося зробити проривний крок щодо її модернізації», — сказав прем’єр Володимир Гройсман та підкреслив, що виконання цього плану дасть змогу забезпечити наступного року додаткове зростання ВВП на один відсоток.
В.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниці» Євген Кравцов, інформуючи про програму розвитку залізничних перевезень, повідомив, що загальний економічний ефект від реалізації планованих проектів з будівництва та модернізації інфраструктури тільки для «Укрзалізниці» сягає 2,4 мільярда гривень на рік, що є безпрецедентною цифрою. Наприклад, один із проектів передбачає електрифікацію залізничного сполучення з Миколаївським портом, адже використання дизельної тяги у п’ять разів здорожчує перевезення. «Тільки для «Укрзалізниці» економічний ефект від реалізації цього проекту сягне 720 мільйонів гривень на рік», — зазначив він. Або ж електрифікація ділянки від Ковеля до західного кордону, створивши кращі умови для експорту продукції гірничо-металургійного комплексу, дасть економічний ефект у 187 мільйонів гривень на рік.
Коментуючи виступ очільника «Укрзалізниці», прем’єр наголосив на важливості відновлення локомотивного парку, чому сприятиме спільний із міжнародним гігантом «Дженерал Електрик» проект — вже у 2018 році «Укрзалізниця» має отримати 30 локомотивів. До того використання вітчизняних комплектуючих із початкових 10 відсотків має зрости до 40. «Не менш як 40 відсотків комплектуючих локомотива має вироблятися в Україні, і я радий, що ми дійшли згоди з «Дженерал Електрик», — сказав В. Гройсман.
Також глава уряду закликав зробити все, щоб у 2018 році не повторилася ситуація зі зривом тендерів на будівництво вагонів. «Те, що у 2017 році ми мали побудувати майже 10 тисяч вагонів, а побудували тільки 2,5 тисячі, нікого не може задовольняти», — сказав він та назвав «диверсією проти держави» дії тих, хто зриває проведення тендерів «Укрзалізниці». «Я вважаю, що це можуть бути спеціально підготовлені операції, диверсії економічного характеру», — зауважив прем’єр та за-пропонував розслідувати ці факти.
Кабінет Міністрів підтримав законопроект «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав». Наголошуючи на необхідності забезпечення ефективного захисту інтелектуальних прав музикантів, письменників та інших митців, перший віце-прем’єр Степан Кубів повідомив, що в Україні за 2016 рік організації колективного управління (ОКУ) зібрали лише 2,7 мільйона євро роялті, що у 310 разів менше, ніж у Великобританії, і майже у 652 рази менше, ніж у США. «Організації колективного управління працюють неефективно і непрозоро. Це давно пора змінити. Раніше в парламенті було зареєстровано два законопроекти, які, на жаль, повноцінно не розв’язували проблему зі збором та розподілом роялті авторам. Тому разом із міжнародними експертами ми розробили комплексний урядовий законопроект, який дасть змогу повністю перезавантажити систему колективного управління, і українські митці зможуть нарешті отримувати гідну винагороду за свої творчі зусилля», — зазначив перший віце-прем’єр.
На початку засідання до урядовців завітали українські пластуни, які вже вдруге принесли до Кабінету Міністрів Віфлеємський вогонь. «Для мене велика честь прийняти цей вогонь. Хочу подякувати за те, що зберігаємо традиції. Це вогонь любові та добра.
Нехай свята Новорічні та Різдвяні будуть затишними і теплими. Хай кожен у ці дні стане добрішим», — сказав В. Гройсман, вітаючи співвітчизників із початком Різдвяних та Новорічних свят.