Керівництво Міністерства інфраструктури та Державного агентства автомобільних доріг «Укравтодор» повинно забезпечити якнайшвидше проведення всіх необхідних підготовчих робіт, щоб уже в березні можна було розпочати виконання плану будівництва та ремонту доріг. Таке доручення під час спеціальної наради з питань розвитку дорожнього господарства вони отримали від Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана.

«Увага — будівництву доріг та їх безпеці. З настанням сезону треба почати серйозне будівництво, щоб забезпечити прорив у дорожній сфері. Так само нам потрібно здійснити модернізацію та придбання нової техніки для будівництва та утримання доріг», — сказав глава уряду та нагадав, що в 2018 році загальний обсяг фінансування дорожніх робіт сягне рекордних 47 мільярдів гривень. Ураховуючи це, так само очікується значне збільшення дорожніх робіт навіть порівняно із 2017 роком, коли було відремонтовано рекордних 2100 кілометрів шляхів, не кажучи вже про 102 кілометри, які відновили у 2014 році.
Одним із найбільших проектів 2018 року має стати будівництво та ремонт дороги Львів—Тернопіль—Херсон—Одеса, яка з’єднає західний кордон з портами України. У 2018 році на це передбачено 4 мільярди гривень. Будівництво цієї транспортної артерії, яка входить до складу міжнародних транспортних коридорів в напрямку Сходу та Півдня України, планується завершити до 2022 року.
Також цього року продовжиться ремонт доріг Львів—Умань, Умань—Одеса, Київ—Знам’янка, Дніпро—Маріуполь, Дніпро—Миколаїв, Київ—Суми, Дніпро—Решетилівка, Київ—Чернігів, Житомир—Чернівці, Київ—Одеса, Київ—Чоп, Одеса—Рені.
Під час наради також наголошувалося на важливості контролю якості дорожніх робіт, щоб більше не було так, що асфальт сходить разом з таненням снігу. «Нам потрібно провести обстеження вже побудованих доріг і в разі необхідності притягнути до відповідальності тих, хто виконав роботу неякісно. Так само серйозного контролю вимагає система утримання місцевих доріг та питання використання ресурсів», — сказав В. Гройсман.
Зазначимо, що керівник «Укравтодору» Славомір Новак запровадив систему багатоступеневого незалежного контролю якості будівництва доріг. Зокрема, на базовому обласному рівні цей нагляд здійснюватимуть обласні служби, а на рівні «Укравтодору» створено окрему структуру, яка відповідає за центральний контроль якості та підпорядкована лише керів-никові Держагентства. 
С. Новак запевняє, що задля уникнення корупції у цій структурі ніколи наперед не знатимуть, де наступного тижня робитимуть перевірку. І, нарешті, на третьому рівні контроль здійснюватимуть незалежні агенції, які планується залучити цього року.
Ураховуючи, що з 1 січня 2018 року почав працювати Дорожній фонд і кожна область самостійно відповідатиме за будівництво, ремонт, обслуговування та утримання доріг, які будуть передані на її баланс, глава уряду повідомив, що найближчими днями проведе аналогічну нараду з керівниками областей, щоб визначити ступінь готовності місцевих органів влади до виконання дорожніх планів.
Загалом на місцевий рівень планується передати майже 120 тисяч кілометрів доріг місцевого значення, а це означає, що далі відповідальність за їхнє утримання та ремонт переходить до облдержадміністрацій, які повинні визначити замовника і виконавця робіт та контролювати їх якість.

Сергій КОВАЛЕНКО.

 

ФАКТ

У 2014 році на будівництво доріг було виділено 6 мільярдів гривень, у 2015-му — 10 мільярдів, у 2016-му — 20 мільярдів, у 2017-му — 30 мільярдів, у 2018 році планується витратити рекордних 47 мільярдів гривень.