Торік за досвідом багатьох розвинутих країн відбулося об’єднання податкової і митної служб у рамках нового відомства — Міністерства доходів і зборів України. Про те, наскільки таке реформування виявилося ефективним на регіональному рівні, розмовляємо з начальником Головного управління Міндоходів у Рівненській області Ігорем СКОРІКОВИМ (на знімку).
— Унаслідок такого реформування інтегровано не лише дві служби в одну структуру, а й об’єднано два колективи в монолітну команду. Проведено скорочення працюючих, об’єднано підрозділи обох служб, а саме: фінансові, юридичні, контрольно-перевірочні, ІТ-забезпечення. Це дає можливість оперативніше і злагодженіше виконувати функції, покладені на наше відомство державою, — каже Ігор Володимирович. — Щодо забезпечення бюджетних надходжень, то протягом минулого року до бюджетів усіх рівнів зібрано 
3,2 мільярда гривень податкових та митних платежів - більш як у попередні роки, хоча й на Рівненщині спостерігалося сповільнення темпів економічного зростання.
— То чи не означає це, що показники виконують за рахунок «податкового тиску»?
— Запровадження нових технологій супроводу платників, відстежування можливих ризиків їх фінансової та господарської діяльності виключає можливість суб’єктивних підходів до такої відповідальної справи, як адміністрування податків і зборів, тож про будь-який тиск на сумлінний бізнес не йдеться. Значною мірою цьому сприяє єдиний моніторинговий центр — потужний інструмент для аналітичного та інформаційного супроводу процесів детінізації за допомогою найновіших розробок у сфері ІТ. Система повністю автоматизована і виключає людський чинник, а отже, ‘ будь-які корупційні прояви.
Проведення поетапного об’єднання податкового і митного аудиту, застосування ризикоорієнтованої системи відбору платників до перевірок також сприяє мінімізації втручання у роботу сумлінного бізнесу. Торік кількість планових перевірок зменшено на 60, позапланових — на 2,2 відсотка. Зате якість податкового та митного аудиту стала вищою. З донарахованих сум до бюджету сплачено 48 мільйонів гривень, що на 300 тисяч гривень більше, ніж у 2012 році.
— Чи ефективніше працює після реформування податкова міліція?
— Після реформи створено головне управління фінансових розслідувань та оперативне управління. Проведено скорочення особового складу податкової міліції до необхідної оптимальної кількості. Центр ваги перенесено на аналітичні методи роботи з мінімальним втручанням у справи сумлінних платників. Оперативні і слідчі працівники активно долучилися до боротьби з порушеннями митних правил і контрабандою. Завдяки слідчим заходам торік державі забезпечено відшкодування 12,9 мільйона гривень, накладено арешт на майно на 12,1 млн. грн.
Оперативники та слідчі торік вилучили з незаконного обігу підакцизних товарів на 16,3 мільйона гривень, припинили діяльність восьми підпільних виробництв, виявили дев’ять кримінальних правопорушень за фактами незаконного заявлення до відшкодування з бюджету ПДВ на суму 
3,9 мільйона гривень, а також десять кримінальних правопорушень у галузі зовнішньоекономічної діяльності.
— Як ви оцінюєте розвиток малого і середнього бізнесу на Рівненщині?
— На Рівненщині працюють майже 50 тисяч підприємців, 30 тисяч із них застосовують спрощену систему оподаткування. Торік  «спрощенці» сплатили до бюджету 120,7 мільйона гривень єдиного податку, що на 29,4 млн. грн. перевищує надходження 2012 року.
Записала Олександра ЮРКОВА.
Рівне.
Фото надано прес-службою ГУ Міндоходів у Рівненській області. 
ДО РЕЧІ
Минулого року налагоджено роботу з подання електронної звітності через безкоштовну видачу цифрових ключів. На базі інформаційного порталу Міністерства запроваджено більше двадцяти різних електронних сервісів для громадян і бізнесу. А з нинішнього року підприємці, які працюють за спрощеною системою оподаткування, отримають можливість ведення в електронному вигляді книг обліку доходів і витрат. Вони також першими зможуть оцінити переваги іншої нашої новації — сервісу електронних перевірок. Ця процедура дасть можливість проводити аудит бухгалтерської звітності дистанційно, не відволікаючи підприємця від його основної діяльності.