На Боржавській вузькоколійці в межах Іршавського району на Закарпатті заплановано нинішнього року виконати низку великих відновлювальних робіт. Інженери розробляють проектно-кошторисну документацію на реконструкцію двох залізничних залізобетонних мостів на перегоні Іршава — Приборжавське і залізничних шляхів на станції Приборжавське. Тож відновлювальні роботи на Боржавській вузькоколійці — цьому унікальному історичному й туристичному об’єкті — триватимуть.
На знімку: «тихий поїзд» Боржавської вузькоколійки.
«Уже розроблено проектно-кошторисну документацію на реконструкцію старовинної будівлі залізничної станції в селі Приборжавське», — повідомляє голова ОДА Геннадій Москаль. У кінцевому селі Кушниця облаштують міні-станцію з майданчиком біля старого семафора, який зберігся ще з першої половини минулого століття.
До речі, якби вдалося продовжити колію до самих верхів’їв річки Боржави, як це було ще в 70-ті роки минулого сторіччя, то потяги під’їжджали б аж під самі хребти видовищних боржавських полонин — зокрема, гори Стій, Великий Верх, Скалянка, Жид, Білецька... Але це потребувало б серйозних капіталовкладень. Щоправда, вони б однозначно відбилися за короткий час.
І все-таки похвально, що обласна влада ставить за пріоритет відновлення вузькоколійки, яка пролягає через три райони — Берегівський, Виноградівський та Іршавський, і становить чималий інтерес для туристів з України та з-за кордону. Слід також зазначити, що першу чергу Боржавської вузькоколійки було введено в експлуатацію 23 грудня далекого вже 1908 року. Тобто, наприкінці нинішнього вона святкуватиме свій 110-літній ювілей.
Фото автора.