«Розвиток транспортної інфраструктури Карпатського регіону як ключова умова його соціально-економічного зростання» — такою була тема спільного виїзного засідання комітетів Верховної Ради з питань транспорту, бюджету, фінансової політики і банківської діяльності, а також економічної політики, яке 30 березня відбулося в Івано-Франківську. Загалом в обговоренні взяли участь майже тридцять народних депутатів, зокрема, від Івано-Франківщини Анатолій Матвієнко, Михайло Довбенко, Андрій Іванчук, Олександр Шевченко, Володимир Шкварилюк, Юрій Соловей, Віктор Шевченко, а також міністр інфраструктури Володимир Омелян, в.о. голови Національного агентства автомобільних доріг Славомір Новак, представники Мінекономпромрозвитку, Державної авіаційної служби, Державної фіскальної служби, «Укрзалізниці», голови облдержадміністрацій та обласних рад і керівники транспортної інфраструктури Івано-Франківщини, Львівщини, Чернівеччини та Закарпаття.

Фото зі сторінки Василя БУДЖАКА у Фейсбуці.

Відкриваючи засідання, голова Комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич заявив, що будівництво та розвиток інфраструктури Карпатського регіону мають стати одним із державних пріоритетів. Це й завершення вже розпочатих програм, і розробка та шляхи реалізації державних та інвестиційних програм на перспективу розбудови інфраструктури гірських регіонів.

Також наголошувалося на завершенні будівництва дороги до міжнародного пункту пропуску «Лужанка» Закарпатської області, спорудженні автомобільних мостів та об’їзних доріг в Івано-Франківській і Закарпатській областях.

Були узгоджені, прийняті та скеровані відповідним міністерствам і відомствам конкретні рекомендації щодо розробки нових державних програм із визначенням джерел фінансування та погодженням переліку об’єктів для реконструкції, капітальних і поточних ремонтів доріг.

Забезпечення виконання обсягів будівництва та реконструкції доріг значною мірою залежить від роботи «Укрзалізниці». Торік, через зрив поставок будівельних та сипучих матеріалів і недостатню кількість тягового рухомого складу, не було відремонтовано певну кількість автомагістралей. Тож керівництву залізниці рекомендовано вжити заходів щодо недопущення виникнення аналогічних ситуацій цьогоріч. Один зі шляхів розв’язання проблеми — залучення приватної тяги і рухомого складу.

«Мета одна, — підсумував голова комітету, — поліпшення рівня життя мешканців регіону до європейських стандартів, створення привабливого інвестиційного клімату регіону та його розбудова. Першочергове значення має розбудова автомобільних доріг місцевого значення та мостових переходів. Необхідно завершити капітальну реконструкцію ділянок, які сполучають автошляхи державного значення із місцевими. Це відповідає стратегії ЄС щодо розвитку Карпатського єврорегіону і працюватиме з нею в унісон. Коротко підбиваючи підсумки виїзного засідання, хочу зазначити, що ми знайшли одну з дієвих форм реального розв’язання нагальних проблем та напрацювання перспектив у транспортній сфері. Діалог був широкоформатним і всебічним.

Переконаний, що й результати не забаряться».

Головна думка, яку прагнули донести всі учасники засідання, — це поліпшення привабливості Карпатського регіону. В цьому розрізі — перспективи розбудови автомобільних доріг і мостових переходів Карпатського регіону, виконання обсягів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автошляхів загального користування державного значення.

Ішлося також про розвиток авіасполучення Прикарпаття та сусідніх областей, зокрема будівництво нових злітних смуг, обговорювалися питання спорудження митних пунктів пропуску та під’їздів до них.

Перший заступник голови Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Михайло Довбенко загострив увагу на проблемах соціально-економічного розвитку регіону, загалом всієї країни та співпраці з сусідами. Це стосується законодавчих ініціатив та адаптування норм українського законодавства до країн ЄС. Однією з них є запровадження обов’язкового соціального страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

Народний депутат розповів, що за останні три роки на Прикарпатті швидкими темпами йде розвиток дорожньої інфраструктури. Вдалося значною мірою реалізувати програму будівництва доріг Карпатського регіону. Нинішнє засідання покликане вирішити комплексно питання соціально-економічного розвитку краю, разом із поліпшенням залізничного сполучення, авіаційного транспорту, наростити туристичний потік.

Член Комітету з питань бюджету Анатолій Матвієнко наголосив на створенні робочої групи для розробки стратегії соціально-економічного розвитку Карпатського регіону.

Народний депутат Олександр Шевченко акцентував увагу на тому, щоб не розпорошувати кошти, а концентруватися на головному, щоб отримати максимальний ефект: «Без глобальних вкладень не збудуємо якісних доріг, бо виділення кількох сотень мільйонів гривень щорічно не принесе ефекту», — зауважив він.

Голова Івано-Франківської ОДА Олег Гончарук навів позитивний приклад роботи Служби автомобільних доріг області та реалізацію програми «Розвиток дорожнього господарства Карпатського єврорегіону» і підтвердив сказане прикладом ремонту дороги Н09 «Івано-Франківськ—Львів».

Івано-Франківська область.

ФАКТ

На ремонт доріг чотирьох карпатських областей передбачено 18,5 мільярда гривень, з яких для Івано-Франківської області — 4,7 мільярда гривень.