Ви знаєте, крадуть, як злодюжки у підворітті чи в переповненому транспорті. Залізають у і без того вже спорожнілі кишені громадян і тягнуть-тягнуть-тягнуть! Зовні все наче цивілізовано: «Шановний клієнте, за Вашим номером діє послуга «Рік без абонплат». Після її закінчення вартість денного пакета послуг становитиме 3 грн/день. Зміни набудуть чинності з 01.04.18 (?!!). Вартість кожних 10 хвилин за кордон понад пакет з 15.04.18 становитиме 5 грн/день користування. Деталі: 111*6.

Ну хіба можна якось двозначно зрозуміти це попередження і тлумачити його інакше, ніж написано у тексті? А там сказано, що зміни набудуть чинності з 01.04.18. Все конкретно, коротко і ясно! Але, стривайте! Без малого рік тому, а саме 13 травня 2017 року, коли підключалася послуга «Рік без абонплат» за 500 гривень, мене запевняли, що умови пакета чинні й незмінні хоч би там що протягом року… і тут раптом таке!

Я не скнара, але і зайвих грошей у мене не густо. Отож, сплативши 500 гривень наперед і в такий спосіб прокредитувавши поважного телефонного оператора «Водафон», я — фізична особа — розраховував на його, як мінімум, порядність у веденні фінансових питань. Виходить — помилився? Телефоную 111. День телефоную, два телефоную. Роботу полишив — телефоную. А на тому боці… просто якась вакханалія. То мені пропонують обрати мову спілкування, що є повною нісенітницею, бо ж де ще в цілому світі є таке, що тобі у твоїй країні пропонують обрати мову спілкування, але це тема окремої розмови! То мені радять обрати тему, за якою я хотів би отримати довідку, і от — нарешті — обіцяють з’єднати з «живим» оператором. У порядку черги — безплатно або без черги — за 10 гривень... Скажу чесно, і так і сяк пробував — все дарма! Після кількадесятхвилинного слухання набридливої одноманітної мелодії відключався і починав усе спочатку. Щоб не випробовувати терпіння читача, висловлю своє припущення, що хитрий та лукавий «Водафон», розсилаючи абонентам такі повідомлення, блокує можливість з’єднання з оператором. Щоб не набридали! Після кількох марних спроб, що тривали упродовж двох днів, вирішив я зателефонувати з іншого номера того ж таки «Водафону». І, о диво! Не повірите — є контакт — з першого разу.

І тут почалося. Молодий чоловік заходився мене переконувати, що то я неправильно зрозумів текст повідомлення! Це мене попереджають, що по закінченні терміну дії нашої угоди, нібито, наберуть чинності нові умови. А до того — ні-ні-ні! Коротше — я не я, і хата не моя! Коли ж я попросив прокоментувати текст повідомлення про те, що «…зміни набудуть чинності з 01.04.18…» — на півтора місяці раніше обумовленого терміну, співрозмовник навіть не відреагував, продовжуючи переконувати, що я неправильно зрозумів… очевидне. Гаразд, нехай я не вмію читати, але не відомо ще, чи продовжував би я сьогодні насолоджуватися пакетом за 500 гривень, не почни бити на сполох, отримавши сумнівне попередження…

Тут можна було б поставити крапку, але дозволю собі кілька зауважень. Користуюся мобільним зв’язком з 1998 року. Був клієнтом «UMC-MTS-Водафон-Україна», «Київстар», «Лайф», «CDMA-Україна», «Інтертелеком»... Маю уявлення про якість послуг і ставлення до клієнтів кожного з названих операторів. Знаєте, у всіх є одна спільна риса — жадібність. Непомірна, невгамовна, хворобливо нав’язлива і, мабуть, невиліковна. Їм все мало. Сьогодні оголошують безліміт, завтра цей безліміт обмежують 2 або 4 гігабайтами Інтернету.

— Але ж, даруйте, це вже не безліміт?! — кричимо ми — клієнти.

— Нічого, — відказують нам, — така політика компанії.

— Ми ж так не домовлялися, — волаємо ми.

— Ніхто вас не тримає, — сміються у відповідь, — або коріться, або відключимо…

А скільки нарікань на списання коштів з рахунків абонентів за невикористані хвилини/мегабайти. Кожному відома ситуація: не встиг здійснити з’єднання, як надходить повідомлення — на кшталт: ви вичерпали свої тарифні хвилини/мегабайти, тарифікація понад тариф здійснюється на інших умовах… звісно, не вигідних вам, але дуже вигідних оператору. Так і живемо! Вони нас обдурюють, а ми нічого вдіяти не можемо. Офіційні установи, які б мали за тим стежити, відхрещуються. Нехай споживач, тобто ми з вами, сам обстоює свої інтереси. Хоча й керівництво «Водафону» та інших операторів мобільного зв’язку можна зрозуміти. По-людськи! От би ще й їм такий собі «Роттердам плюс»! Уявляєте?! Не життя було б, а справжній… безліміт!

P. S. Хоч все нібито владналося, і я й надалі можу насолоджуватися безлімітним Інтернетом, у якого, втім, виявляється є обмеження — не більш як 4000 МБ/місяць, дзвінками та есемесками аж до 13 травня, як належить за умовами підключення, але розказав про цей випадок, щоб шановне керівництво компанії «Водафон» якось роз’яснило ситуацію. А в мене ж тверде переконання, що повідомлення розсилаються з єдиною метою: прощупати клієнта. Мовчить, то й надалі мовчатиме. Можна робити що завгодно: нав’язувати нові умови, а в разі незгоди — відключати. Нікуди не дінеться, покомизиться і буде шовковим! Ага. Мало не забув. Ще мені пообіцяли розібратися і повідомити, чому протягом трьох днів не міг додзвонитися до техпідтримки оператора. Навіть номер запиту присвоїли — 39900592. Чекаю на відповідь.

P. P. S. Матеріал уже стоїть у полосі, а я набрав заповітне 111. Зв’язок з оператором без проблем і з першого разу. Виходить, мої здогади, висловлені у P. S., мають право на життя?!!