Народний депутат України Сергій Лещенко назвав місцем національної ганьби стан автошляхів на Черкащині (на знімку). «Не можуть у країні, громадяни якої поважають себе, існувати такі дороги», — поділився мандрівник враженнями від «екстриму» на автотрасі Черкаси—Золотоноша—Київ.
Утім, дорога, що вразила своєю «убитістю» парламентарія, хоч як це дивно, — найкраща в регіоні. Решта шляхів, що перетинають центр України, перебувають у тотально катастрофічному стані. Без пригод, пробитих шин і зіпсованих нервів сьогодні неможливо дістатися з Черкас до Умані чи Жашкова, Чигирина чи Корсуня-Шевченківського — до будь-якого райцентру області.
Уже кілька років поспіль міські шляхи 60-тисячного міста Сміла, через яке проходить автодорога Київ—Знам’янка, схожі на розбомблені після воєнних дій напрямки. Народний депутат України Сергій Рудик, приймальня якого розташована на цьому виборчому окрузі, зауважив, що «пора ставити крапку» в ямкових ремонтах шляхів. То, мовляв, викинуті на вітер гроші. Після першої негоди та проїзду великовагових автівок залатані смолою, гравієм та однією лопатою асфальтної суміші ями стають ще глибші. Краще зовсім не братися за ямково-квадратний метод ремонту доріг цього року, а наступного зібрати сили і кошти й усе зробити як годиться, за передовими європейськими технологіями.
Інакше думають жителі села Мошни, через яке проходять два автошляхи місцевого значення. Протестуючи проти безгосподарності і нехлюйства облавтодору, байдужості влади, мешканці п’ятитисячного населеного пункту перекрили головну дорогу села.
— Ми вимагаємо, — сказала на акції протесту громадська активістка Катерина Онопрієнко, — щоб автодороги, які ведуть на Канів та на Корсунь-Шевченківський, негайно відремонтували. Рік тому, коли розпочалася масштабна реконструкція мосту через
Дніпро, весь потік автотранспорту спрямували в об’їзд через наше село. Автобуси, вантажівки, великотоннажні фури розбили асфальтне покриття вщент. Тепер автомобілісти, щоб об’їхати глибокі вибоїни, пробили собі дорогу просто під парканами наших садиб. Від безперервного руху здригається земля, тріщать стіни будинків, на вулиці — сморід і курява...
Ініціативна група протестувальників заявила, що під гаслом «Годі красти, пора дорогу класти!» мешканці Мошен виходитимуть на блокування автостранспорту доти, поки не з’являться на головній вулиці села дорожня техніка і робітники. Активісти збирають також матеріали про витрачання коштів, виділених на автодорогу Канів—Черкаси з державного бюджету. Щодо оборудок з коштами держбюджету активісти проводять своє розслідування.
— Чотири роки тому, — поділилася Катерина Онопрієнко, — до 200-річчя з дня народження Тараса Шевченка, в область надійшло фінансування на капітальний ремонт траси з Канева до Черкас. Тоді було виконано лише частину із запланованих робіт.
Гроші, що надійшли в область, роздерибанили. Натомість колишні очільники області та облавтодору побудували собі розкішні вілли, купили дорогі іномарки. Ми звернемося до правоохоронних органів з вимогою перевірити законність їх збагачення. Хто вкрав бюджетні гроші — повинен їх повернути.
Нинішнього року Черкаська область отримає державну субвенцію на ремонт та утримання доріг місцевого значення в сумі 391 мільйон 451,3 тисячі гривень. З першого січня ці автошляхи уряд передав до сфери управління ОДА. Як розпорядяться бюджетними коштами чиновники облдержадміністрації, неважко передбачити. Так само, наприклад, як «батьки» обласного центру. Щоб оцінити їх «старання» щодо благоустрою в місті, варто поглянути на дороги навколо ОДА та міської ради. Просто з вікон «керманичів» видно ями та вибоїни, стерту минулорічну розмітку на головному бульварі, трухляві паркові лавки. Ось так і «господарюють».
Фото з відкритих джерел.