Будівництво та оновлення доріг ставить черговий великий виклик — дотримання безпеки руху, адже за статистикою в ДТП на дорогах України щодня гинуть 11 людей. «Для нас важливо реально цьому протидіяти та підвищувати безпеку на українських дорогах. Раніше в нас не було грошей, але у 2018 році на це ми виділили 2,6 мільярда гривень», — сказав під час учорашнього засідання Кабінету Міністрів прем’єр Володимир Гройсман та додав, що раніше в нас так само не було й цілісної Державної програми підвищення безпеки на дорогах.

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман (ліворуч) і міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Фото з Урядового порталу.

За словами глави уряду, Міністерство інфра-структури вже розробило таку програму, а також було утворено відповідну координаційну раду, тож цього року уряд системно розбудовуватиме систему безпеки, зокрема під час будівництва та капітального ремонту доріг. «Ідеться про будівництво пішохідних переходів, острівців безпеки та інших елементів моніторингу та обмежень, які сьогодні технічно доступні та які ми можемо облаштовувати», — сказав він та підкреслив, що далі з нинішньою ситуацією миритися не можна. «Вдумайтеся, ми маємо 11 щоденних смертей на дорогах України. Це катастофічні втрати для нашої держави. Також ми щорічно маємо десятки тисяч дорожньо-транспортних пригод, які, крім смертей, роблять багатьох людей інвалідами. Тож разом із будівництвом та ремонтом доріг ми приділятимемо більше уваги питанням безпеки», — підкреслив прем’єр.

За словами глави уряду, цього року реалізація Державної програми безпеки на дорогах також передбачає виявлення особливо небезпечних місць на автошляхах та здійснення заходів, які зроблять їх безпечнішими. Зокрема, поряд із будівництвом 500 острівців безпеки на в’їздах до населених пунктів та понад 6 тисяч нових пішохідних переходів, 260 кілометрів нових бар’єрних огороджень також планується встановити понад 15 тисяч нових дорожніх знаків. «Ми вже ліквідували 109 місць, де регулярно відбувались ДТП. І це лише початок. Тисячі людей щороку можуть зберегти життя, якщо реалізувати всі заплановані заходи безпеки. Будемо накопичувати дані про ДТП, виявляти такі місця і все робити, щоб аварії там більше не ставалися», — наголосив В. Гройсман.

Прем’єр також звернув увагу на те, що питання безпеки дорожнього руху має бути справою не тільки центральної влади, але й місцевої. «Облради також мають розпочати місцеві програми боротьби зі смертністю на дорогах. Крім того, пропоную в оцінку роботи місцевої влади закласти й показник кількості смертей під час дорожньо-транспортних пригод, бо влада в регіонах також має боротися з цією проблемою», — зазначив він та підкреслив, що кошти на проведення заходів із безпеки руху є, тож їх треба використати максимально раціонально, щоб люди відчули зміни на дорогах. Загалом за наслідками реалізації програми до 2020 року смертність на дорогах планується скоротити на 30 відсотків.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян, який представляв Державну програму з підвищення рівня безпеки дорожнього руху на період до 2020 року, повідомив, що найближчими часом також буде ініційовано низку масованих кампаній, ключовими пунктами, яких буде дотримання розумної швидкості, використання ременів безпеки, відмови керування автомобілем у нетверезому стані, обов’язкове використання дитячих автокрісел безпеки. Важливе місце у програмі займають заходи з невідкладної допомоги, на які планується виділити 1,8 мільярда гривень.

Прем’єр запропонував Міністерству інфраструктури здійснити низку заходів щодо перевірки завантаження транспорту. «Сьогодні, якщо транспорт зупиняється і зважується та виявляється перебільшення вантажу, штраф сплачує водій, а треба, щоб його також сплачував і вантажовідправник. Якщо маєш завантажити 40 тонн, чого завантажуєш 60 тонн? Зупинили машину, є порушення — штраф з водія і штраф з відправника, тоді це буде мати превентивний характер. Прощу опрацювати це питання», — сказав В. Гройсман.

Під час розгляду звіту про роботу «Укрзалізниці» прем’єр доручив її керівнику Євгену Кравцову у щотижневому режимі інформувати про ситуацію із забезпеченням транзиту вантажів та внутрішніми перевезеннями з метою оперативного розв’язання будь-яких проблем на залізничному транспорті. «Якщо залізниця не буде здатна забезпечити логістику, це буде тромбом для економіки», — сказав глава уряду.