«Укрзалізниця» створить у Ковелі на Волині потужний логістичний центр. Спільно з Міністерством інфраструктури відомство веде переговори з європейськими фондами щодо залучення інвестицій. Про це нещодавно, виступаючи на Українському інфраструктурному форумі, заявив виконувач обов’язків голови правління «Укрзалізниці» Євген Кравцов.

У Ковелі сходяться колії п’яти напрямків, у тому числі на Польщу і Білорусь.

Повідомляється, що «Укрзалізниця» прагне залучити інвестиції для реконструкції 65 кілометрів вузької 1435-міліметрової колії від державного кордону з Республікою Польща до Ковеля. Як зауважив Євген Кравцов, один із найпотужніших залізничних вузлів західного регіону має стару, але ще діючу вузьку, так звану європейську, колію. Через збільшення потоку перевезень до Європи український внутрішній вантаж часто «закриває» підходи до кордону. На думку керівника «Укрзалізниці», це одна з головних проблем України на цьому важливому напрямку експортно-імпортних перевезень. Оскільки Ковель розташований лише за 65 кілометрів від європейського кордону, це дає можливість побудувати тут логістичний центр з виходом вузької колії до українських шляхів.
Відзначимо: що і сьогодні цією колією перевозиться значна кількість вантажів, переважно сільськогосподарських, із залізничної станції Мацеїв. Перегін Ковель — Мацеїв поки що не використовується. Однак уже сьогодні одне з потужних підприємств Ковеля завершує будівництво під’їзної 1435-міліметрової колії і влітку почне відправляти нею вантажі до країн Євросоюзу. Після реконструкції колії на українській ділянці її можна буде використовувати і для пасажирських перевезень. І робити це без перестановки колісних пар на прикордонній станції Ягодин, як нині.
Нагадаємо, що такі перевезення вже здійснювалися в 1990-х роках за маршрутом Ковель — Зелена Гура (місто поблизу Німеччини) і були надзвичайно популярними. Тож є надія, що з часом зможемо не лише розвантажити від черг міжнародний автоперехід Ягодин — Дорогуськ, а й отримати швидкісні міжнародні експреси в Європу.
Поки що ця унікальна колія зношена і потребує ремонту. Середня швидкість поїздів не перевищує 25 кілометрів, а їх вага обмежена двома тисячами тонн. Звичайно, з такою швидкістю їхати в Європу соромно. Про приведення її у відповідність із сучасними вимогами колись мріяв начальник Львівської залізниці, а потім — міністр транспорту і зв’язку України Георгій Кірпа. Здається, що крига нарешті скресла і від словесних баталій справа переходить в конкретну ділову площину.

Максим СОЛОНЕНКО.
Фото автора.