Переговори з науковцями Харківського автодорожнього університету щодо будівництва та ремонту цементно-бетонних доріг, попередні угоди щодо застосування новітніх будівельних матеріалів та обладнання на дорогах Прикарпаття з метою підвищення безпеки руху — такі головні напрацювання керівників Служби автомобільних доріг Івано-Франківщини (САД ІФ) після потужного форуму науковців-автодорожників та практиків, що відбувався 24—25 квітня у Вінниці. Державним інвестиційним проектом «Розвиток автомобільної дороги загального користування державного значення Н-18 Івано-Франківськ—Бучач—Тернопіль» передбачено проведення капремонту із влаштуванням цементобетонного покриття на трасі, що забезпечує найкоротше транспортне сполучення зі столицею, а також є важливим туристичним і транспортним маршрутом, який веде у Карпати.

«Термін служби цементобетонних покриттів майже вдвічі вищий від асфальтобетонних, а витрати на їх ремонт, утримання значно менші, тож таке будівництво економічно вигідне, — коментує начальник САД ІФ Василь Буджак. — Застосування цієї технології сприятиме економічному зростанню західних областей завдяки використанню матеріалів (цементу) власного виробництва — ПАТ «Івано-Франківськцемент». А головне — підвищить безпеку руху».
Під час роботи міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні матеріали і технології будівництва, реконструкції та ремонтів автомобільних доріг» розглянуто низку наукових та практичних питань, що згруповані за тематичними сесіями.
Серед учасників організованого Держагентством автомобільних доріг «Укравтодор» та ДП «ДерждорНДІ» заходу були представники з Польщі, Німеччини, Азербайджану, Білорусі та нашої країни. Тож керівники обласних служб, науковці, представники проектних, дорожньо-будівельних організацій, постачальники та виробники нових матеріалів і технологій почерпнули іноземний досвід, поділилися своїми здобутками.

«Керівництво держави приділяє велику увагу дорожній галузі, — зазначив директор департаменту мережі доріг «Укравтодору» Сергій Цепелєв (на знімку). — Це окреме фінансування в складі держбюджету, зростання кількості відремонтованих доріг. Без сучасних рішень, технологій рухатися вперед неможливо. Тож ця конференція має велике значення для відновлення доріг, розвитку дорожньої галузі».
Розповідаючи про концептуальні засади розвитку автодоріг, в. о. директора ДП «ДерждорНДІ» Артем Безуглий зауважив: торік щодо ремонтів побитий рекорд 2011-го, коли готувалися до Євро. В рамках реформи галузі 123 тис. км доріг місцевого значення відійшли до сфери управління облдержадміністрацій. Децентралізація триває. Крім державного фінансування, передбачене приватне партнерство. Тож ішлося про розроблення законодавства про концесійні дороги. Очікується соціально-економічний ефект від інвестицій у дорожню галузь. Серед проблем — за минулі роки частково втрачено кадровий і науковий потенціал галузі, треба надолужувати. Якісні дороги — це системне планування, запровадження багаторівневого контролю якості робіт, конкурентне середовище, ефективне ціноутворення.
Науковці розповіли про інноваційні технології у дорожньому будівництві: армування основи покриття, асфальтобетони з підвищеними деформаційно-міцнісними показниками, перспективні технології нежорсткого дорожнього одягу, адгезійні добавки до бітумів, гідроізоляційні та захисні матеріали, в розрізі розвитку цементної галузі — цементо-бетонні дорожні покриття. Акцентовано увагу на забезпеченні міцності та стабільності дорожніх конструкцій та засобах для підвищення безпеки руху.
Як доказ почутого на конференції були дорожні спостереження під час поїздки до Вінниці. Раз за разом натрапляли на попередження про ремонт автошляху, стежили за роботою новітньої техніки вздовж магістралей. На дорозі Р-24 Татарів—Кам’янець-Подільський, якою опікується Івано-Франківська служба автомобільних доріг, саме тривав ремонт дороги методом холодного ресайклінгу перед мостом через Дністер. ТОВ «ПБС» спочатку фрезерувало старе покриття, додавало нові матеріали й закатувало зміцнену основу. Зверху — ще два шари щебенево-мастикового асфальтобетону.

Головний автодорожник Прикарпаття Василь Буджак та його перший заступник Любомир Семанів залишилися задоволені звітом майстра (на знімку) та якістю виконання робіт.

Підготувала журналіст Людмила СТРАЖНИК.
Фото автора.