У Каховці суд заарештував бюджетні кошти й майно, підконтрольне міській раді. Така сама доля із блокуванням платежів та угод муніципальної влади може спіткати й Херсон, попереджають податківці. А все через «хитру» схему, коли замість збиткових та переобтяжених боргами комунальних підприємств створюють нові, залишаючи на долю «аутсайдерів» самі тільки фінансові зобов’язання.
Саме так вийшло, коли Каховська міськрада ще 2012 року вилучила у КП «Наш дім» (воно обслуговувало багатоповерхові житлові будинки) всі наявні цінності, передавши їх у розпорядження створеного якраз під цю оборудку комунального підприємства «Каховська керуюча компанія». Суд визнав за збанкрутілою господарською структурою податковий борг у сумі понад 2,5 мільйона гривень, але на той час розраховуватися вже було нічим. Депутати міськради задоволено потирали руки: «грамотно» позбулися і боргів, і боржника. Аж доки відповідальність суд не поклав на орган місцевого самоврядування як на засновника «Нашого дому». І зараз у Каховці терміново вишукують гроші, аби погасити його борги та розблокувати рахунки у Держказначействі. Тепер черга і за Херсоном, де борги за податковими зобов’язаннями комунальних підприємств «Таврійський», «Дніпровський» (колишні ЖЕКи) й «Херсонелектротранс» сягнули 13,2 мільйона гривень.
«Фіскали області стурбовані ситуацією, коли накопичення податкових боргів перед державою відбувається за мовчазливою згодою органів управління. Адже станом на 20 квітня 2018 року податковий борг підприємств комунальної форми власності перевищує 30 мільйонів гривень, — йдеться в офіційній заяві Головного управління Державної фіскальної служби Херсонщини. — Варто нагадати: статтею 41 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено: в разі банкрутства боржника з вини його засновників або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, на них може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов’язаннями. Тож за борги перед державою відповідають усі: і засновник, і керівник».
Прикметно, що гроші на відшкодування податкових боргів у Херсоні та Каховці є — адже їхні бюджети зараз профіцитні. Та під час перерозподілу додаткових надходжень чи вільних залишків за минулий рік на сесіях депутати міськрад скеровують їх на що завгодно, але тільки не на ліквідацію боргів комунальних підприємств. І тим самим «вганяють» громаду у ще більші збитки: адже, окрім тих сум, які завинили комунальники, до них додається ще й пеня, штрафи та немалі судові витрати. А на додачу — удар по діловій репутації органів місцевого самоврядування. Їх уже перестали вважати надійними партнерами, через що дедалі менше постачальників товарів та послуг вважають за потрібне брати участь у відкритих тендерах, оголошених муніципальною владою.