Два роки, як один день промайнули відтоді, як Володимир Гройсман сказав, що покаже, як керувати країною. І таки показав! А те, що з нагоди визначної дати не влаштовуються салюти, паради оркестрів, солоспіви, танці й народні гуляння, так, напевно, лише тому, що в часі збіглися кілька подій... Але Володимир Борисович, сподіваємося, а разом з ним і весь Кабмін, ще отримають свою біжутерію, пропорційно внеску кожного міністра! Як мовиться: кожному брату по дукату!
Найбільші здобутки, якщо можна їх так назвати, Кабінету Міністрів Гройсмана — на соціальній ниві. Найвагомішими своїми досягненнями Володимир Борисович називає зростання мінімальної заробітної плати і пенсійну реформу. Погодимося, пенсійна реформа дала змогу підвищити пенсії ще в жовтні минулого року і здійснити їхню індексацію. Найзапекліші ж суперечки точилися навколо підвищення пенсійного віку. У підсумку його не чіпали, але підступно змінили кількість страхового стажу, необхідного для виходу на пенсію. Не в лоб, так по лобу! Змінилися й виплати працюючим пенсіонерам. Якщо раніше вони мали право тільки на 85% пенсії, то зараз цю практику скасовано. Підсумуємо. Якогось алгоритму підвищення пенсії скільки не намагалися, так і не знайшли. Урядники ж посилаються на ще незрозуміліше — «автоматом». У результаті — одні пенсіонери мають зростання у 100 грн, деякі у
600 грн, ще інші — нічого. Чи вдалося когось ощасливити — питання, а от те, що люди похилого віку стали ненавидіти одне одного — беззаперечна заслуга Мінсоцполітики і Кабміну.
Не витримує жодної критики і зростання ВВП на 2,2% за підсумками минулого року. При цьому всі експерти визнають: українській економіці потрібно зростати набагато швидшими темпами. Ще можна детальніше зупинитися на курсу долара, на вартості харчових продуктів, паливно-мастильних матеріалів, житлово-комунальних тарифах, проїзду в комунальному транспорті. Та чи варто? Ситуація відома!
До речі, для підвищення вартості проїзду в столиці є низка об’єктивних причин. Київська міська влада вивчає таку можливість, а фахівці завершують необхідні розрахунки. Про це повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
«З моменту останнього підвищення тарифів на проїзд значно зросла вартість дизельного палива (з 19,44 до 24,06 гривні за літр), електроенергії (з 1,98 до 2,29 гривні за кВт/год), основних матеріалів, запчастин і комплектуючих. Крім того, сьогодні в комунальних підприємствах відкриті понад півтисячі вакансій водіїв. У них немає мотивації працювати на громадському транспорті. Деякі йдуть у приватні компанії, багато хто їде працювати до країн Євросоюзу — адже... їм платять майже тисячу євро. Таким чином, ми втрачаємо фахових працівників, і якщо така тенденція збережеться, то через певний час за кермо комунального транспорту не буде кому сідати».
І насамкінець, якщо це когось потішить, Міністерство енергетики та вугільної промисловості подасть на розгляд уряду постанову про збереження ціни на газ для населення на поточному рівні. Про це повідомив очільник відомства Ігор Насалик. «...Незалежно від того, що думає НАК «Нафтогаз», Міністерство енергетики подасть на розгляд Кабміну постанову, в якій пропонується незмінна ціна на газ для населення», — сказав Насалик. Нагадаємо: раніше Кабмін продовжив дію спеціальних зобов’язань з продажу природного газу для потреб населення і теплокомуненерго за зниженою (зниженою?!!) ціною до 1 червня 2018 року. Про перегляд формул Роттердам плюс та Дюссельдорф плюс і про запевнення розібратися, схоже, вже всі забули?
Підсумовував Віктор БОНДАР.