Голова Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Сергій Власенко взяв участь у круглому столі «Державна служба України в діалектиці суспільних трансформацій». Захід було приурочено до 100-річчя ухвалення Радою Міністрів Української Держави та затвердження Гетьманом Павлом Скоропадським Закону «Про урочисту обітницю урядовців і суддів та присягу військових на вірність Українській Державі».
Ефективна державна служба — це традиції, досвід, професіоналізм та державницьке розуміння своїх завдань та обов’язків, зауважив С. Власенко. За його словами, аналіз практики впровадження Закону «Про державну службу», який набув чинності 1 травня 2016 року, показав, що до нього необхідно внести зміни, в тому числі в частині професійного навчання державних службовців та забезпечення сталості проходження державної служби з метою створення умов для побудови професійної кар’єри на державній службі.
Міністр Кабінету Міністрів Олександр Саєнко зазначив, що однією із умов подальшого розвитку України та її успішної євроінтеграції є реформа державної служби, адже вона надає можливість реалізувати всі інші реформи у сфері державного управління. «Ця реформа — пріоритет для уряду. Її основна мета — побудувати ефективну систему державної служби, яка дозволить залучати найкращих фахівців і відкриє шлях для професійного та кар’єрного зростання талановитим кадрам, які вже працюють у сфері державного управління. Для належного та ефективного впровадження реформи державного управління та державної служби важливим є залучення наукового потенціалу та врахування українських адміністративних традицій. Використання історичного досвіду та наукової підтримки має створити синергію реформи державного управління та державної служби», — зазначив він.
Водночас Голова Національного агентства України з питань державної служби Костянтин Ващенко наголосив на важливості історичного аспекту в розвитку державотворення і вказав, що запорукою нашого майбутнього є досвід, традиції та цінності. «Тому належно оцінивши розвиток української державності у XX сторіччі, ми не лише уникнемо помилок, а й зможемо досягти успіху в розбудові незалежної України та впровадженні реформи державного управління і державної служби. Іншим ключовим джерелом успіху впровадження реформи державного управління та державної служби є забезпечення взаємодії влади та громади, оскільки найкращі результати на шляху прогресивного суспільного розвитку можуть бути досягнуті при реалізації партнерства між владою і суспільством», — додав він.
Ректор КНУ імені Тараса Шевченка Леонід Губерський звернув увагу присутніх на те, що підготовка кадрів для сфери державного управління є актуальним завданням сьогодення, адже від професіоналізму, прозорості дій державних службовців залежить ступінь задоволення законних інтересів громадян, авторитет держави, сталий розвиток країни та її конкурентоспроможність на міжнародній арені. Тому нарощування потенціалу закладів вищої освіти та розвиток напряму підготовки «Публічне управління та адміністрування» відповідно до сучасних умов і потреб є дуже важливим.
У рамках круглого столу учасники заходу обговорили історичні аспекти становлення та розвитку історії державної служби України та її сучасний стан реформування в контексті європейської інтеграції. Крім того, в рамках заходу було представлено експозицію «100-річчя державної служби України», де відображено основні етапи розвитку професійної державної служби європейського зразка.
Захід відбувся у приміщенні Київського національного університету імені Тараса Шевченка та був організований Національним агентством України з питань державної служби, Центром адаптації державної служби до стандартів ЄС спільно з філософським факультетом та кафедрою державного управління КНУ імені Тараса Шевченка в рамках виконання плану заходів з підготовки та відзначення 100-річчя запровадження державної служби, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради України.