Перетворити процес ремонту доріг на політичну кампанію Закарпатська ОДА не дасть. Так заявляє її очільник Геннадій Москаль. Мова — про блокування доріг у Виноградівському районі.
Але перед тим, як перейти до оцінки дій протестувальників, керівник регіону нагадує, що списки обласних і районних доріг області, які ремонтуватимуть цього року, почали формувати ще торік. І він «особисто затверджував їх у Національному агентстві автомобільних доріг, а затим у Мінінфраструктури та Бюджетному комітеті Верховної Ради України. Тільки в лютому Кабінет Міністрів видав постанову про субвенцію Закарпатській області на ремонт обласних та районних доріг».
А що стосується Виноградівського району, то це 15 районних доріг (виготовленням проектно-кошторисної документації (ПКД), проведенням експертизи, оголошенням тендерів тощо. переймається райдержадміністрація), а також такі обласні дороги: Теково — Королево — Новоселиця. Тендер відбувся, уже укладено договір із переможцем на виконання робіт.
Тендер на Неветленфолу — Дюла — Чорнотисів не відбувся через помилку одного з претендентів, який замість 62 000 000 гривень вартості робіт вказав 62 гривні. Оголошено новий тендер.
Велика Паладь — Заболоття — Державний кордон із Румунією. На ремонт дороги замовлено проектно-кошторисну документацію.
Дві ділянки дороги Великі Ком’яти — Вилок. На одну ділянку вже виготовлено ПКД, пройдено експертизу, наступного тижня буде оголошено тендер. На іншу ділянку замовлено ПКД.
Виноградів — Теково — Неветленфолу. Повторно оголошено тендер. Попередній не відбувся, оскільки одна з фірм подала недостовірні документи. 1 червня закінчився термін подачі тендерних пропозицій потенційними підрядниками. Протягом 10 днів фахівці вивчатимуть подану документацію на предмет допуску до тендера, після чого відбудеться аукціон із визначення переможця. Протягом наступних 10 днів інші учасники тендера мають право подати скарги в Антимонопольний комітет України. У разі відсутності скарг укладається договір із переможцем, де зазначається кінцевий термін виконання робіт (аж до 2020 року) із гарантією від 5 до 8 років. Оскільки підрядник може виграти кілька тендерів і самостійно визначатиме, які підряди виконувати в першу чергу, голови сільрад мають особисто домовлятися з переможцем про початок ремонту дороги. Обласна держадміністрація впливу на приватні дорожні організації не має, але діє чітко відповідно до закону про державні закупівлі, за відхилення від якого передбачена кримінальна відповідальність.
Щодо блокування дороги на Виноградівщині, то «сільський голова Сасова, який перебуває на цій посаді вже 15 років і є давнім прихильником партії «Єдиний центр», — продовжує цитувати слова Г. Москаля прес-служба облдержадміністрації, — зобов’язаний знати процедуру ремонту дороги, яка пролягає через його село. Тим паче, що вся інформація неодноразово озвучувалася обласними ЗМІ. Якщо ж сільський голова не знає процедуру, то він або недолугий, або діє як провокатор — знаючи, що ремонт дороги відбудеться, підбурив людей на перекриття, щоб потім заявити, що цим самим домігся ремонту».
«Ми на подібні провокації вестися не будемо», — каже голова ОДА. За словами очільника області, ремонт доріг на Закарпатті відбуватиметься незалежно від таких провокацій, а в багатьох випадках і всупереч їм.
Закарпатська область.