У незвичному для себе положенні кредитора опинився Херсонський морський торговельний порт. Ще у 2008 та 2016 роках ХМТП надавав безвідсоткову фінансову допомогу на суму майже 13 мільйонів гривень портам міст Рені та Скадовська, де нічим було навіть зарплату працівникам виплачувати. Гроші позичальники мали повернути, але конкретних термінів угоди не передбачали. У ХМТП не надто й наполягали, оскільки донедавна це держпідприємство було стабільно прибутковим і впевнено трималося на плаву. Та ось на початку нинішнього року обсяги вантажів і тут обвалилися — порт перейшов на чотириденний графік роботи. І напередодні свого 240-річчя заледве нашкрібав кошти для своєчасної виплати зарплат трудовому колективу.
На знімку: вантажів у Херсонському морському торговельному порту тепер не бракує.
Звісно, керівництво ХМТП прозоро натякнуло позичальникам, що допомогу уже й повернути час. Але ні в Скадовську, ні в Рені таких грошей не знайшли. Довелося перейти до звичної практики взаємозаліків у межах системи державних портів: 2,5 мільйона Херсонському морському торговельному порту перерахував порт «Південний». І ще на 10,5 мільйона гривень Адміністрація морських портів України пообіцяла провести заліків у рахунок платежів ХМТП за використання інфраструктури — підвідних залізничних та кранових шляхів, інженерних комунікацій тощо. Отже, до кінця року борги закриють повністю, каже виконувач обов’язків директора ДП «Херсонський морський торговельний порт» Олександр Сухін.
Утім, ситуація з обігом вантажів тут істотно покращилася — керівництво порту зуміло в «авральному порядку» відшукати додаткові обсяги добрив та пиломатеріалів. Тож якщо у лютому—березні 2018-го тут приймали та відправляли менш як 40 тисяч тонн різноманітних вантажів, то у травні — вже понад 97 тисяч. А на червень планують збільшити показники до 130 тисяч тонн.
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Фото автора.