Від початку банківської кризи (2014—2015 рр.) Фонд гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО) виплатив вкладникам збанкрутілих банків приблизно 90 млрд грн. За І півріччя 2018-го виплати були невеликі, і пов’язані вони були лише із ліквідаціями банків, які було розпочато минулими роками. Загалом протягом 2018-го ФГВФО планує завершити ліквідацію 28 банків. Про це повідомила заступник директора-розпорядника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Світлана Рекрут. «Під управлінням фонду перебувають 92 банки, із них в одному банку — тимчасова адміністрація, а 91 банк перебуває у стадії ліквідації. Ліквідація — це тривалий процес. За законом — п’ять років», — сказала директор-розпорядник.
Тим часом
Протягом цього тижня ФГВФО запланований продаж активів банків, що ліквідуються, на загальну суму 21 275,73 млн грн. Із них на суму 1 683,60 млн грн виставлено права вимоги за кредитами та на 19 440,94 млн грн — основні засоби банків, що ліквідуються. Крім того, дебіторська заборгованість перед банками торгуватиметься за 151,19 млн грн.
Подати позов не виходячи з дому
Це стало можливим із 4 червня цього року у 18 пілотних судах України, де розпочато тестування підсистеми Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС) «Електронний суд», що дає змогу в електронному вигляді подавати позови.
Відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 269 «Про внесення змін до наказу ДСА України від 23.03.2017 № 367» скористатися електронним судом можна в Київському апеляційному адміністративному суді, Апеляційному суді Одеської області, Київському районному суді міста Одеси, Одеському апеляційному господарському суді, Господарському суді Одеської області, Вінницькому апеляційному адміністративному суді, Вінницькому окружному адміністративному суді, Донецькому апеляційному адміністративному суді, Голосіївському, Дарницькому, Деснянському, Дніпровському, Оболонському, Печерському, Подільському, Святошинському, Солом’янському, Шевченківському районних судах міста Києва.
Для початку роботи з цим сервісом необхідно зайти за веб-адресою: cabinet.court.gov.ua, де користувач має зареєструвати власний електронний кабінет (або «Офіційна електронна адреса» — відповідно до процесуальних кодексів). Реєстрація потребує наявності електронного ключа з цифровим підписом. Для реєстрації можуть бути використані ключі, видані будь-яким Акредитованим центром сертифікації ключів.
Після реєстрації будь-який заявник отримує можливість:
* самостійно подавати позови через Інтернет;
* контролювати свого представника, а саме своєчасність його дій;
* миттєво отримувати повідомлення про те, що проти вас подали позов;
* відстежувати результати авторозподілу розгляду справ, перебіг справи і подані процесуальні заяви;
* оплачувати судовий збір через Інтернет.
Сьогодні для формування і подальшої подачі в суд документів доступні поки що п’ять видів позовних заяв, а саме:
* заява про усиновлення дитини;
* заява про позбавлення батьківських прав;
* заява про виселення;
* заява про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням;
* заява про уточнення списку виборців.