Маркування харчових продуктів може змінитися на користь споживачів

Незважаючи на багаторічну боротьбу споживачів за свої елементарні права, досить часто прочитати й зрозуміти написи на упаковках харчових товарів, що лежать на полицях наших магазинів, практично неможливо. Дрібний шрифт, незрозумілі абревіатури, ще й до того ж часто написані латиницею, та інші «трюки» виробників часто унеможливлюють спроби розібратися, що ж ми купуємо собі до столу.
Змінити ситуацію взялися народні депутати, які понад рік разом із представниками бізнесу та зарубіжними партнерами розробляли законопроект про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів. Нині він перебуває на розгляді у Верховній Раді.
У разі його ухвалення, інформація на упаковках, меню в ресторанах та реклама продукції харчування істотно зміняться, розповіла днями під час обговорення цього законопроекту виконавча директорка громадського об’єднання «Український центр європейської політики» Любов Акуленко. Зокрема, перелік інгредієнтів друкуватиметься шрифтом, що не менший за встановлені норми, формуватиметься він за принципом спадання. Тобто спочатку вказуватимуть, чого у продукті найбільше, а наприкінці — чого найменше. Обов’язково виділятимуть алергени. До речі, в меню ресторанів та кафе алергени у стравах теж обов’язково мають вказуватися.
Один із розробників законопроекту народний депутат Олександр Бакуменко переконаний, що нині в Україні такий закон надзвичайно потрібен. Він захистить права споживачів та й, зрештою, чесний, соціально відповідальний бізнес.