Саме так, схоже, діє «Укрпошта». Хоч як це парадоксально звучить, але, знищуючи напрацьовану систему передплати та доставки газет і журналів, «Укрпошта» заробляє через економію коштів, зменшення витрат на доставку періодики, утримання поштарів.

Остаточних підсумків передплати періодичних видань на друге півріччя цього року через відділення ПАТ «Укрпошта» ще немає, але тенденція систематичного зменшення передплатних тиражів знову підтверджується. З отриманої поки що неофіційної інформації, передплата на загальнодержавну періодику впала більш як на 18%. Цікаво, що майже такий само відсоток падіння тиражів періодики мав місце і на початок цього року. Не останню роль у цьому відіграють «реформи» поштової галузі, про які «Голос України» писав не раз. Чого лише вартує «пілотний проект» так званого реформування, який запровадили на Чернігівщині. Схоже (а чекати на інше і не варто), Чернігівський пілотний проект задовольнив керівництво «Укрпошти» і воно вирішило його запровадити в інших областях України. Отже, незабаром доставка газет і журналів передплатникам один раз на тиждень стане нормою. «Нормою» вважатимемо і зникнення стаціонарних поштових відділень, які поміняють на мобільні пересувні пункти (читай — «автолавки»), де продаватимуть не лише періодику, а й мило, порошок, інші господарські, а також продовольчі товари. Тож кому за таких умов захочеться передплатити, скажімо, газету, яка виходить п’ять разів на тиждень? Питання риторичне. Додайте до цього систематичне підвищення тарифів поштарів на оформлення та доставку преси (вони це роблять не менш як двічі на рік). Дійшло до того, що вже парламент вимушений зайнятися «тарифорегулюванням» «Укрпошти». Сподіваємося, що прийняття законопроекту про мораторій на зростання цін «Укрпошти» на періодику зупинить «ринкові» апетити молодої команди пана Смілянського.

 

Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.