Геннадію Москалю таки допекло - і він написав керівникові уряду: 

«Оскільки ремонт доріг фінансують, як сиріт із панського столу, а «Укрзалізниця» ще й заблокувала вагони. То чому б Рахунковій палаті насамперед не перевірити Кабмін і з’ясувати, куди поділися обіцяні на оновлення шляхів 50 мільярдів?»

Таки набридло й геть допекло керівникові найзахіднішої області випрошувати й очікувати з центру обіцяні кошти і він оприлюднив таке відкрите звернення:
«Шановний пане прем’єр-міністре України!
На початку липня міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив на своїй сторінці у Фейсбуці, що у 2018 році бюджет обласних доріг становить понад 11 мільярдів гривень. На Закарпатську область із цього «пирога» заплановано виділити 218 мільйонів гривень. Це всього-на-всього 1,9 відсотка від загальної суми, їх не вистачить на капітальний ремонт навіть однієї обласної дороги. Але й ці гроші ми ще не отримали в повному обсязі. Мало того, що Закарпаття фінансують, наче сиріт із панського столу, так пан Омелян ще й підбурює громадян проти керівництва області, заявляючи таке: «Тому, коли Ви бачите, що місцеві дороги не ремонтують — маєте повне право запитати в керівника області: «В чому справа? WTF?! Pourquoi?» І далі: «Не чекайте — вимагайте!»
Тобто міністр свідомо провокує конфлікт населення з обласними державними адміністраціями. При цьому яким чином за 218 мільйонів гривень можна відремонтувати 55 обласних доріг, 293 районні дороги і понад 5 тисяч комунальних доріг, які капітально не ремонтувалися від 20 до 40 років, пан Омелян скромно мовчить.
Однак суть навіть не в цьому. Головне те, що на Закарпаття «з милості» «Укрзалізниці», яка входить до Мінінфраструктури (тобто до відомства пана Омеляна), повністю заблоковані поставки щебеню та інших матеріалів, необхідних для виготовлення асфальту. Так, на залізничній станції «Коростень» стоять 52 завантажені для Закарпаття вагони, на станції «Гайворон» — 50 вагонів, на станції «Ушиця» — 30 вагонів, на станції «Шепетівка» — 5 вагонів. І це далеко не все. У Житомирській області вже півтора місяця заблоковані 30 вагонів із щебенем румунської фірми «ТРАМЕКО», яка ремонтує дороги на Закарпатті. На станції «Клесів» (Рівненська область) взагалі відмовляються приймати хоч один вагон для завантаження щебеню з кар’єру, при тому, що потреби в такому щебені тільки для Закарпаття — 50 вагонів щодня. «Укрзалізниця» заборонила відправляти на Закарпаття криті вагони, напіввагони, цементовози і всі види вантажних вагонів, які можна використовувати для перевезення щебеню та інших сипучих матеріалів для виготовлення асфальту. У результаті зараз усі асфальтні заводи області — на межі зупинки (див. також «Голос України» від 19 липня). Чому робляться такі речі, чим Закарпаття не догодило «Укрзалізниці», я не знаю. Але мушу застерегти вас, шановний прем’єр-міністре, що організоване паном Омеляном протистояння простих людей, котрі не розбираються в ситуації, з державними адміністраціями і водночас блокування ремонту доріг через відсутність вагонів, може повернутися персонально проти вас і проти Кабінету Міністрів України».
На завершення голова ОДА також просить В. Гройсмана направити на сесію облради, яка відбудеться 26 липня, «керівника «Укрзалізниці» Євгена Кравцова, щоб він персонально пояснив усій області причини блокування вантажних перевезень на Закарпаття».
А за день до того, як написати звернення прем’єр-міністру, Г. Москаль через прес-службу облдержадміністрації заявив: «Рахунковій палаті слід у першу чергу перевірити Кабмін і з’ясувати, куди поділися обіцяні на ремонт доріг 50 мільярдів». І далі твердить, що «жодного серйозного фінансування на ремонт доріг Закарпаття ніколи не отримувало і не отримує. На початку року уряд запевняв, що загалом по Україні для цих цілей виділено 50 мільярдів гривень. Насправді цих грошей немає. Область покладала великі сподівання на «дорожній експеримент» (відрахування від перевиконання планових показників митниці). Однак цього року плани Закарпатській митниці встановили настільки високі, що вона не може їх виконати, а не те, що перевиконати. А якщо й перевиконає, то Закарпаття зможе отримати кошти тільки в разі перевиконання митних планів по всій Україні. Тому у відповідь на анонси Рахункової палати про перевірку ефективності використання коштів на капремонти доріг загальнодержавного значення в трьох областях, включно із Закарпатською, ми висуваємо зустрічну пропозицію: перевірте спочатку Кабінет ъіністрів і з’ясуйте, куди поділися обіцяні «телевізійні» 50 мільярдів гривень. Заодно інформуємо, що обласну Службу автомобільних доріг, на утриманні якої перебувають дороги загальнодержавного значення, вже 5 місяців перевіряє Державна аудиторська служба України». Насамкінець надав Рахунковій палаті перелік доріг загальнодержавного значення області, на які цього року не виділено жодної копійки, що спровокувало акції протесту населення включно з перекриттям автошляхів.
Ось список:
Берегово — Виноградів — Велика Копаня протяжністю 49,5 км;
КПП «Вилок» — Вилок — Неветленфолу — КПП «Дякове» протяжністю 20,7 км;
Мукачево — Рахів — Богородчани — Івано-Франківськ — Рогатин — Бібрка — Львів протяжністю 207,2 км у межах Закарпаття;
Львів — Самбір — Ужгород протяжністю 87,9 км у межах Закарпаття;
Долина — Хуст протяжністю 83,8 км у межах Закарпаття;
Велика Добронь — Мукачево протяжністю 24,7 км;
Перечин — Свалява протяжністю 52,1 км;
Шом — Горонглаб — КПП «Дзвінкове» протяжністю 9 км;
Нижні Ворота — Воловець — Міжгір’я протяжністю 44,6 км;
Іршава — Виноградів протяжністю 23,8 км;
Міжгір’я — Синевир протяжністю 15,5 км;
Синевир — Синевирська Поляна протяжністю 13,9 км;
Хуст — Шаян — Вишково — Буштино з під’їздом до санаторію «Шаян» протяжністю 23,2 км.
Отже, залишається чекати реакції керівництва уряду, «Укрзалізниці» і Рахункової палати, яку, до речі, віднедавна очолює закарпатець Валерій Пацкан.

Василь НИТКА.

Ужгород.