Дepжстат радіє і хвалиться, що зарплати українців зросли одразу на чверть: у сiчнi—тpавнi цього pоку pозмip сepeдньої номiнальної заpобiтної плати становив 8 225 гpивeнь, що на 26,7% бiльшe, нiж за той самий пepiод минулого pоку. Найвищий piвeнь оплати пpацi зафiксували у сфepах авiацiйного тpанспоpту, фiнансової та стpахової дiяльностi, iнфоpмацiї та тeлeкомунiкацiй, наукової та тeхнiчної дiяльностi, виpобництва фаpмацeвтичних пpодуктiв i пpeпаpатiв, а також видобування кам’яного та буpого вугiлля. Найнижчий — на пiдпpиємствах поштової та куp’єpської дiяльностi, охоpони здоpов’я, оpганiзацiї хаpчування, у закладах культуpи, сфepi водопостачання, каналiзацiї та поводжeння з вiдходами.
Зросла зарплата, давайте піднімати норми й тарифи. Ініціатива не нова, але перевірена. Так, Міністерство енергетики та вугільної промисловості ініціює збільшення норм споживання газу без лічильників. Згідно з пояснювальною запискою, станом на 1 червня 2018 року в житловому фонді України понад три чверті квартир/домогосподарств (9,83 млн) оснащено лічильниками газу; решта 24,9%, або 3,3 млн, їх не мають. Відсутність індивідуальних приладів обліку газу та необґрунтований рівень чинних норм споживання для категорії побутових споживачів, які не мають лічильників, не є мотивуючим фактором для реальної економії ресурсів, що призводить до збитків усіх суб’єктів господарювання, включно з НАК «Нафтогаз України», в розмірі 2,681 млрд гривень на рік. Нагадаємо, що в серпні минулого року Кабмін знизив на чверть норми користуванням газопостачанням без наявності лічильників. Отже, гра у пінг-понг триває! За все платить споживач. А чи не дешевше встановити лічильники?!!
Якщо «Нафтогаз» хоч якось намагається обґрунтувати свої дії, то столична міська влада керується залізним аргументом «так треба» і підвищує ціну проїзду в муніципальному транспорті вдвічі. Кияни так і не почули жодного більш-менш переконливого обґрунтування. Тим паче, що про поліпшення обслуговування не йдеться: комфорту не додалося, поїзд швидше не їде, каву-чай не розносять, стюардес — жодної, духові оркестри у фойє та на зупинках не грають... Це, звісно, жарти крізь сльози. Але що залишається? Тим паче що, на думку експертів, сьогодні пасажиропотік у Києві перебуває в тіні. Отже, стовідсотково правильного економічного обґрунтування підвищення тарифів не може бути апріорі. Статистичні дані пасажиропотоку занижено в рази! Для того ж, щоб обґрунтувати підняття ціни на проїзд, необхідно виконати закон про електронний квиток. Тобто провести повний електронний облік пасажиропотоку, зокрема й пільгових верств населення.
Тим часом Україна стала лідером з експорту незаконної деревини в ЄС! Про це заявила організація Earthsight. Україна — найбільший постачальник деревини в ЄС з обсягами, що перевищують усі тропічні країни Латинської Америки! Звісно, Кабмін оперативно відреагував, прийнявши нові правила вирубки дерев. Понад те, уряд проголосив намір провести аудит усіх лісгоспів для припинення контрабанди лісу до ЄС. Що заважало зробити це раніше, не кажуть, але, за словами експертів, мусимо констатувати, що з початку запровадження мораторію на експорт лісу-кругляку обсяги вирубок та кількість випадків контрабанди й незаконного вивезення деревини з України збільшилися.
Підсумовував Віктор БОНДАР.