З початку року на дорогах України внаслідок ДТП загинули 1 237 людей, 12,8 тисячі були травмовані. Така страшна статистика нехтування правилами безпеки, неадекватної поведінки та трагічних збігів обставин учасників дорожнього руху, озвучена Нацполіцією. Минула п’ятниця, 20 липня, стала «чорною» в її зведеннях: п’ять загиблих і дванадцять травмованих у результаті зіткнення рейсового мікроавтобуса з вантажівкою на трасі Київ — Одеса, десять загиблих і дев’ять травмованих на трасі Київ — Чоп, де маршрутка не розминулася з вантажівкою. Після п’ятничного сплеску «воєнних дій» на наших дорогах знову заговорили про зміну правил і посилення контролю в сфері перевезень. Зокрема, експертиза технічного стану мікроавтобуса, що потрапив 
20 липня в смертельне ДТП на Житомирщині, встановила, що його гальмівна система була в несправному стані. Про це під час засідання в Корольовському райсуді Житомира в понеділок заявив прокурор Сергій Глазунов, передає «Громадське радіо».

Прокуратура повідомила, що автобус був переобладнаний, і висунула обвинувачення власнику автотранспорту, який у свою чергу з висновками експертизи не згодний (під час зіткнення за кермом маршрутки був інший водій).

Дорожньо-транспортна пригода за участі маршрутного автобуса та великогабаритної вантажівки, яка сталася 20 липня майже о 10.40 на 127-му кілометрі автодороги Київ — Чоп, поблизу села Глибочиці Житомирського району. Унаслідок ДТП загинули десять осіб та ще дев’ять були травмовані, серед яких двоє дітей.

Фото з сайту Національної поліції.

Проблеми на ринку перевезень почалися не вчора. У цій сфері транспортних послуг періодично виникають «розбірки» між учасниками, трансформуються правила конкурсних змагань, мотиви підвищення оплати проїзду тощо. Стабільним, мабуть, залишається лише сервіс, який викликає дедалі більше дорікань у споживачів. Здебільшого громадяни обурюються (і не без підстав) станом маршруток, манерою поведінки деяких водіїв і ціною за проїзд. Щоправда, у зв’язку з підвищенням удвічі вартості проїзду в громадському транспорті столиці кияни сьогодні «за ціною» віддають перевагу приватним перевізникам. Але це ненадовго...

А ось у поліції інші претензії до перевізників — керування без необхідних документів, керування автобусами, що мають технічні несправності та не пройшли обов’язкового технічного контролю, порушення правил надання послуг і вимог безпеки при наданні послуг з перевезення пасажирів, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху й порушення інших правил дорожнього руху. Їх озвучив заступник голови Національної поліції, керівник патрульної поліції Олександр Фацевич, передає прес-служба відомства. За його словами, у ході триваючих превентивних заходів «Перевізник» на території України почали роботу спільні мобільні групи з виявлення та документування порушень у сфері пасажирських перевезень, і тільки за добу правоохоронці виявили 87 порушників, перевіривши більш як 200 автобусів.

У свою чергу міністр інфраструктури Володимир Омелян в ефірі одного з українських телеканалів повідомив, що 50—70 % ринку пасажирських перевезень у країні перебуває за межами правового поля, і учасники ринку не відповідають за безпеку перевезення пасажирів. Він запевнив: щодо нелегалів на дорогах вживатимуться жорсткі заходи, аж до конфіскації транспортних засобів. Мовляв, із січня 2019 року переобладнані з вантажних на пасажирські маршрутки буде заборонено використовувати для перевезення людей.

А сьогодні, 25 липня, Кабмін планує розглянути підготовлений Міністерством інфраструктури, Міністерством економічного розвитку та Міністерством внутрішніх справ проект постанови про запровадження контролю швидкості на українських автодорогах.

Утім, поліція вже почала роботу в цьому напрямі. Свого часу боротьба з поборами на дорогах і «даішниками» у кущах мала зворотний ефект — у багатьох водіїв відключився стримуючий чинник допустимої швидкості, а внутрішній цензор швидкісного режиму, на жаль, так і не запрацював. І от вартові правопорядку беруться виправити цю помилку — повернутися до патрулювання доріг, використовуючи прилади фіксації швидкості. Як повідомив у телеефірі перший заступник начальника департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, буде проведено калібрування радарів, після чого правоохоронці зможуть не просто фіксувати факти перевищення швидкості та відправляти інформацію про штраф, а відразу зупиняти порушника... Він зазначив, що саме перевищення швидкості є найпоширенішою причиною тяжких ДТП. Далі в рейтингу — порушення правил маневрування, недотримання безпечної дистанції, керування в стані сп’яніння, а також порушення правил проїзду перехресть і залізничних переїздів.

А поки що в Департаменті патрульної поліції затвердили план негайних заходів з посилення безпеки руху та зниження аварійності. «Взято під особистий контроль несення служби нарядами патрульної поліції на автомобільних дорогах державного та міжнародного значення, місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод і місцях з напруженим рухом, перш за все в напрямку південних регіонів країни та країн Європейського Союзу», — констатував Олексій Білошицький.

Продовження теми читайте в наступному номері «Голосу України».