У Краматорську днями затримали чоловіка, який знімав залізничні рейки. На допиті з’ясувалася ситуація, схожа з відомою розповіддю А. П. Чехова, де такий собі селянин відгвинчував гайки на залізничній колії. Як пояснив він слідчому, гайки потрібні були для риболовлі, він їх використовував як грузила. Зручні: і вага підходяща, і дірка, щоб прив’язати, є.

У Краматорську ситуація дещо інша. Зрозуміло, що рейки для лову риби штука мало підходяща та й у тутешніх водоймах жодної живності, окрім жаб, не водиться. Однак заповзятливі краматорці знайшли рейкам інше, більш просте застосування — здавати їх у брухт. І цим промислом займаються не лише у Краматорську, а і на всіх залізничних коліях на території «ДНР». Скільки рейок знято і відправлено на переплавлення, невідомо.

Крадуть не тільки рейки. Найласий шматок, так би мовити вершки для брухтоздавачів — контактні дроти з кольорового металу. Розбирають також стрілочні переведення, електромережі та інше устаткування — усе, що можна здати й одержати гроші. Частина цього добра йде до Росії.

Причина цих крадіжок відома — відсутність нагляду за магістралями. Адже дороги за рідкісним винятком стоять, а рейки іржавіють. От заповзятливі люди і тягнуть усе, що погано лежить, і не доглянуте. А доглядати просто немає кому, оскільки залізниця, що на території «ДНР», практично не працює. За старих часів, наприклад, через станцію Ясинувата проходило 19 пасажирських і до 90 товарних поїздів на добу. А сьогодні курсує лише дизель-поїзд від Ясинуватої до Успенки.

Для зловмисників це просто роздолля, бери і тягни, що завгодно. Сприяє цьому й безробіття, трудитися чесно і нормально заробляти на життя просто немає де. А загальне враження таке, начебто люди в навколишніх містах і селах доживають останні дні.

Як то кажуть, після них хоч трава не рости. І вийде як у тому анекдоті: поїзд пішов і рейки розібрали.

Донецьк.

Малюнок Віктора СТАРОВА.