Власники старих автомобілів класу нижче від Євро-5 зможуть привезти собі з Європи новіший та більш екологічний транспортний засіб за умови зняття старого авто з експлуатації. Це може стати реальністю у разі підтримки поправки народних депутатів від «Об’єднання «Самопоміч» Льва Підлісецького та Олега Лаврика до проекту закону про зниження акцизного податку на легкові транспортні засоби, який нині готується до другого читання у Комітеті з питань податкової та митної політики.
Як відомо, з 2010 року запроваджені додаткові обмеження щодо ввезення та першої реєстрації транспортних засобів (як нових, так і таких, що були в користуванні), які не відповідають екологічним нормам ЄВРО-3 (для ЄВРО-4 з 2012 року, для ЄВРО-5 з 2014 року).
У 2012 році через неможливість вітчизняних автовиробників відповідати таким стандартам вимоги щодо відповідності були перенесені: для ЄВРО — 3 з 2013 року, для ЄВРО-4 з 2014 року, для ЄВРО-5 з 2016 року та запроваджено ЄВРО-6 з 2018 року.
У 2017 році вимоги щодо відповідності ЄВРО-6 були перенесені на 2020 рік.
По суті в Україні встановлено заборону щодо ввезення та реєстрації транспортних засобів, що не відповідають екологічним нормам (на сьогодні
ЄВРО-5), метою якої є обмеження реєстрації більш старих автомобілів.
За європейським законодавством такі вимоги поширюються виключно на нові транспортні засоби та стосуються автовиробників. Транспортні засоби, що були в користуванні (були зареєстровані в будь-якій країні), можуть вільно ввозитися в будь-яку країну ЄС та братися на облік лише після проходження відповідного технічного огляду, обов’язковість впровадження якого в Україні з 2020 року передбачена Угодою про асоціацію з ЄС.
За словами авторів поправки, фактично, якщо транспортний засіб відповідає стандарту Євро-3 або Євро-4, його можна буде зняти з експлуатації, отримати підтвердні документи та ввезти з Європи новіший автомобіль не нижче стандарту Євро-5.
«Які позитиви принесе ця правка? По-перше, дасть можливість українцям придбати собі якісний та безпечний уживаний автомобіль з Європи. По-друге, якщо вже автомобілем ніхто не користується, його можна буде легше продати, адже з’явиться ринок старих автомобілів (або техпаспортів), які зможуть викуповувати люди, що планують ввезти автомобіль із Європи. Що далі робити з цим старим автомобілем — на розсуд власника: здати на металобрухт, запчастини абощо. Будь-який варіант можливий, якщо авто не буде в подальшому в експлуатації. По-третє, так ми зможемо оновити автопарк України та зробити транспортні засоби на українських дорогах більш екологічними», — вважає Лев Підлісецький.
За словами депутата, повідомляє прес-служба «Самопомочі», запропоновану правку підтримує Міністерство інфраструктури, проте парламент зможе розглянути її не раніше вересня, після початку нової сесії.