В офісі Програми USAID РАДА відбулось обговорення перспективи парламентської реформи та важливості дотримання Регламенту парламенту. Участь в обговоренні взяли народні депутати Оксана Продан, Марія Іонова, Іван Крулько, Ганна Гопко, Ірина Суслова, Олена Сотник, Ігор Попов та Світлана Заліщук. Усі промовці під час своїх виступів були одностайні: «Лише маючи інституційно сильний законодавчий орган, можна ухвалювати якісні закони, без цього неможлива жодна ефективна зміна в Україні».
Так, заступник голови Комітету з питань європейської інтеграції Марія Іонова після робочої наради з партнерами з Програми USAID РАДА у «Фейсбуці» написала: «Імплементація Угоди про асоціацію та, зокрема, впровадження права ЄС в національну правову систему не можуть ефективно відбуватися без створення єдиного системного інституційного механізму. Він має включати, зокрема, структуру, відповідальну за процес наближення законодавства, здійснення постійного моніторингу стану неадаптованого законодавства і неадаптованих норм законодавства з метою подальшого приведення їх у повну відповідність до права ЄС. А також аналіз проектів законів на їх відповідність праву ЄС, здійснення оцінки регуляторного впливу».
Утім, констатувала Марія Іонова, створення такого інституційного механізму триває ще й досі. «Члени нашого Комітету з питань європейської інтеграції на всіх нарадах завжди наголошують, що до складу пакета супровідних документів до законопроекту, які подаються суб’єктом законодавчої ініціативи до парламенту, мають увійти також таблиця відповідності праву ЄС з постатейним аналізом положень законопроекту та оцінка його соціально-економічного впливу», — наголосила вона.
Також народний депутат зауважила, що при цьому важливо, щоб автори законодавчих ініціатив підходили відповідально, а не суто формально до розробки цих документів.
Крім того, М. Іонова поінформувала присутніх про постійну співпрацю членів Комітету з питань європейської інтеграції з віце-прем’єр-міністром з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України над переліком пріоритетних зобов’язань щодо виконання Угоди про асоціацію.
«При цьому зазначу, що під час усіх нарад із міністрами та представниками міністерств ми звертаємо їх увагу на неприйнятність ситуації, коли частка законопроектів, які розробляються і вносяться урядом, є значно меншою, ніж частка депутатських законопроектів. Наприклад, аналіз законопроектів восьмої сесії за суб’єктами законодавчої ініціативи свідчить, що 86% становили депутатські законопроекти, і лише 10% — законопроекти Кабінету Міністрів», — резюмувала народний депутат.
Вл. інф.