Кабінет Міністрів проаналізував темпи та якість виконання дорожніх робіт у 2018 році. «Кожна виділена на дорожні роботи гривня має вкладатися в якісне покриття, виконання програм безпеки руху і будівництво зручної інфраструктури», — сказав на початку засідання уряду прем’єр Володимир Гройсман та нагадав, що цього року на ремонт та будівництво доріг було виділено 47 мільярдів гривень, з яких 11,5 мільярда передбачено для ремонту доріг місцевого значення. «Проте місцева влада має розуміти, що їм передаються не тільки кошти, а й відповідальність. І якщо ми побачимо неефективне використання ресурсів чи порушення технологій, то не будемо з цим миритися. Саме тому Державній аудиторській службі було доручено перевірити кожну область», — підкреслив він та зазначив, що інформацію про виявлені порушення буде спрямовано до правоохоронних органів.
Також глава уряду повідомив, що наступного року на дорожнє будівництво планується виділити 56 мільярдів гривень, з яких 17 мільярдів спрямують на місцеві дороги, тож відповідальність місцевої влади буде ще більша.
Керівник «Укравтодору» Славомір Новак, підбиваючи попередні підсумки нинішнього сезону дорожніх робіт, насамперед зауважив, що, за дослідженням німецької компанії GfK, дорожня галузь України цього року стала лідером в рейтингу підтримки реформ. «Усі роботи, які ми зараз виконуємо, відповідають «Стратегії розвитку 2018—2022». Ми фокусуємося на основних національних та міжнародних коридорах та здійснюємо ремонт за маршрутним принципом», — сказав він і повідомив, що йдеться про такі автошляхи, як «Одеса—Рені», «Львів—Умань», «Київ—Харків—Довжанський», «Житомир—Чернівці», «Харків—Охтирка», «Дніпро—Решетилівка» та ін. За словами глави «Укравтодору», загалом на ремонт доріг державного значення цього року передбачено 18 мільярдів гривень, а для ремонту доріг місцевого значення облдержадміністрації отримають субвенцію у розмірі 11,5 мільярда гривень. Крім того, 3,4 мільярда гривень спрямують на утримання доріг та 2,6 мільярда гривень уперше буде виділено на безпеку руху.
С. Новак звернув увагу, що станом на вересень середній показник виконання дорожніх робіт в цілому по Україні становить 63 відсотки. Крім того, вперше за всю нашу історію в окремих областях виконання запланованих робіт на дорогах державного значення становить 97 відсотків. Зокрема, найкраще спрацювали у Закарпатській області (97 відсотків), Кіровоградській (92) та в Запорізькій, Волинській, Сумській, Донецькій, Тернопільській (по 85). Значно гірші справи в Миколаївській області (17), Житомирській (24) та Київській (24). «Це пов’язано із блокуванням «особливими» компаніями тендерів, зволіканням у затвердженні проектної документації та іншими причинами», — уточнив глава «Укравтодору». За його словами, саме цим пояснюється перерозподіл коштів з областей, де роботи гальмуються, туди, де вони проводяться вчасно. Наприклад, нещодавно через затягування із підписанням договорів уряд був змушений перерозподілити 300 мільйонів гривень, які були передбачені для ремонту автошляху «Миколаїв—Дніпро» на території Миколаївської області. З них 200 мільйонів гривень спрямували на ремонт іншої дороги в межах цієї ж області, а 100 мільйонів було передано Дніпропетровській області.
Прем’єр, пояснюючи логіку уряду щодо перерозподілу коштів з однієї області до іншої, зазначив: «Якщо в Миколаївській області виконання робіт становить 17 відсотків від запланованого, а в сусідніх Херсонській та Дніпропетровській областях відповідно 82 і 44, то «Укравтодор» вніс пропозицію, щоб кошти, які Миколаївська область не може освоїти на дорогу «Миколаїв—Дніпро», було спрямовано на будівництво цієї ж дороги, але на території Дніпропетровської області».
Порівнюючи нинішні обсяги виконаних робіт із результатами попередніх років, С. Новак підкреслив, що у 2016 році на цей час було виконано лише 14 відсотків від запланованого, у 2017-му — 36 відсотків, а нині вже 63. Водночас він зауважив, що наразі цей відсоток навіть значно більший, оскільки, за новими правилами, виконаними вважаються тільки ті роботи, які пройшли відповідну перевірку якості, тож іще чимало готових ділянок доріг перебуває на цьому етапі. Оцінюючи такі тенденції, глава «Укравтодору» зазначив, що в європейських країнах на цей час обсяг виконаних робіт становить 70 відсотків, тож 63 відсотки — це гарний показник. «Ми впевнено рухаємося до європейських стандартів», — запевнив він.
Звернувшись до теми ремонту доріг місцевого значення, С. Новак повідомив, що упродовж восьми місяців нинішнього року на місця із запланованих 11,5 мільярда гривень вже перераховано 7,2 мільярда. Проте місцева влада має активніше розпоряджатися цими грошима, адже, за даними «Укравтодору», з них поки що використано лише 4,3 мільярда гривень.