Вечірнє засідання
8 листопада
Верховна Рада ухвалила законопроект «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» (№ 8488), який створює умови для дієвого контролю за переміщенням та цільовим використанням транспортних засобів, що перебувають у митному режимі транзиту чи тимчасового ввезення, а також посилення відповідальності громадян за порушення умов тимчасового ввезення чи транзиту автомобілів.
Голова Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна зазначила, що після запровадження ліберальних норм щодо ввезення автомобілів потрібно забезпечити взаємодію Державної фіскальної служби з Державною прикордонною службою та Національною поліцією, щоб запобігти подальшим порушенням у цій сфері. «Більшу частину проекту закону ми присвятили тому, щоб була єдина база, яка об’єднуватиме інформацію цих трьох органів та міститиме всю інформацію щодо автомобілів, які перебуватимуть у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту», — сказала вона. Окрім автоматизованого обміну інформацією між зацікавленими органами, у законопроекті прописано право зупиняти та перевіряти такі автомобілі на предмет того, чи їхнє використання відповідає установленому порядку.
Водночас законопроект передбачає значне збільшення штрафів за порушення умов перебування транспортних засобів в Україні та скасовує норму, яка дозволяла порушувати митні правила протягом року і бути оштрафованим лише раз на 8500 гривень. «Великі штрафи запроваджуються не для того, щоб стягнути з людей більше грошей, а щоб уникнути таких порушень, які спостерігаються в країні, бо незначні штрафи провокують на порушення законодавства», — підкреслила Н. Южаніна. Зокрема, законопроект передбачає, що передача транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння, користування або розпорядження сторонній особі (за винятком, коли в транспортному засобі знаходиться особа, яка безпосередньо ввозила такий транспортний засіб на митну територію України чи поміщувала його у митний режим транзиту), а також використання такого транспортного засобу з метою підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Передбачено штрафи й за недотримання строків режимів транзиту або тимчасового ввезення автомобілів. Зокрема, за один день прострочення вивезення транзитного транспортного засобу з порушника буде стягнуто 170 гривень, за три дні вже доведеться заплатити 850 гривень, а за місяць штраф становить 170 тисяч гривень або ж за рішенням суду може бути конфісковано автомобіль.
Після завершення розгляду всіх поправок голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна висловила упевненість, що внесення змін до Податкового та Митного кодексів вперше дадуть можливість для розмитнення та взяття на облік вживаних автомобілів, незалежно від їхнього віку та відповідності екологічним стандартам. «Сподіваюся, що колись країна справді зможе знизити ставку акцизного податку до зовсім невеликого мінімуму, але це станеться точно не зараз. Все, що можна було зробити — знизити діючі ставки у 10 разів — ми зробили. Тому прошу всіх громадян скористатися запровадженим новим режимом, тим більше із застосуванням понижуючого коефіцієнта, та провести розмитнення і заплатити кошти, які так необхідні Пенсійному фонду», — зазначила вона. Ухвалення законопроекту № 8488 в цілому підтримали 245 народних депутатів.
Парламент ратифікував Меморандум про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором і Кредитної угоди між Україною як Позичальником, Національним банком України як Фінансовим агентом Позичальника та Європейським Союзом як Кредитором (щодо отримання Україною макрофінансової допомоги Європейського Союзу у сумі до 1 мільярда євро).
Перший заступник міністра фінансів Оксана Маркарова зазначила, що це надзвичайно важлива для України кредитна угода розміром в 1 мільярд євро, яка буде надана двома траншами по 500 мільйонів євро. За її словами, оскільки для надання цього кредиту на ринок виходитиме Єврокомісія, то його умови є надзвичайно вигідними, адже відсоткова ставка не перевищуватиме 3 відсотків, а строк погашення становитиме до 15 років.
Народні депутати розпочали розгляд законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо імплементації положень деяких міжнародних угод та директив ЄС у сфері охорони тваринного та рослинного світу, № 6598).
Голова підкомітету Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Павло Дзюблик повідомив, що цей законопроект стосується імплементації положень деяких міжнародних угод та директиви ЄС у сфері охорони рослинного та тваринного світу. «Ми узгоджуємо норми законодавства щодо жорсткого поводження з тваринами», — сказав він та зауважив, що, наприклад, цими змінами пропонується заборонити використання ведмедів та вовків на мисливських випробувальних станціях, а також для проведення іспитів, змагань і притравки мисливських собак.
Рішення щодо законопроекту № 6598 ухвалюватимуть під час наступного пленарного засідання.