Катастрофічне падіння передплати на наступний рік через незадовільну роботу «Укрпошти» прогнозують редактори місцевих видань у Херсонській області. При тому, що вартість доставки періодики зросла більш як на третину, оперативність роботи поштових відділень істотно погіршилася. Через те, що листонош перевели на роботу за 0,3—0,5 ставки (а є відділення зв’язку, де вони взагалі масово звільняються), у багатьох селах газети приносять читачам не три-чотири рази на тиждень, як раніше, а максимум один-два. Тож і інформація у номерах встигає застаріти, і стає нецікавою для передплатників.
Але то півбіди. Справжня біда із отриманням кореспонденції у тих населених пунктах, де стаціонарні відділення зв’язку позакривали. Там «пошта на колесах» часто-густо приходить лише раз на тиждень. Причому зв’язківці так поспішають встигнути до іншого населеного пункту за маршрутом, що до поштових скриньок персонально ніхто вкидати газети й не думає. Хто дочекався машини і забрав оберемок «щоденних» газет — той встиг. Залишок преси кидають де заманеться: у сільрадах, Будинках культури і навіть у магазинах, аби передплатники потім забирали їх самі, скаржаться люди. Але з-поміж читачів чимало людей похилого віку та з інвалідністю, яким самостійно пересуватися важко. Вони й замовляли газету додому саме тому, що це зручно, а замість зручностей за свої гроші отримали тільки додатковий клопіт. Цього клопоту селяни, звісно, не хочуть, тому обсяги передплати у краї знижуються — подекуди навіть катастрофічно. Скажімо, деякі «районки» скаржаться на втрату від половини до трьох чвертей передплатників порівняно із аналогічним періодом минулого року. У двох обласних газет падіння передплати-2019 сягнуло 30—35 відсотків — вони вже розгортають альтернативні мережі доставки номерів.
Звісно, такий стан справ не задовольняє ані трудові колективи редакцій, ані читачів — терпець урвався всім. З подачі газетярів правління обласної організації Національної спілки журналістів України звернулося до уряду з проханням втрутитися у ситуацію, зупинивши безкінечне зростання тарифів на передплату та скорочення штатів відділень зв’язку. Втім, скільки вже було тих звернень та скарг, а «Укрпошта» реагує на них, наче той кіт біля блюдечка зі сметаною: «А Мурий їсть собі та їсть».
Сергій ЯНОВСЬКИЙ.