Напередодні Новорічно-різдвяних свят пожвавлюється робота в поштових відділеннях. Хтось поспішає привітати рідних та друзів листівками. Чимало клієнтів користуються можливістю відправити посилку. То як сьогодні почувається поштовий бізнес? Керівник Івано-Франківської дирекції ПАТ «Укрпошта» Михайло Рудий розповідає, що за три квартали поточного року компанія збільшила чистий дохід на понад мільярд гривень порівняно з аналогічним періодом минулого року, або майже на третину. Є, втім, і складнощі, які здебільшого пов’язані з доставкою пенсій за збитковим тарифом.

До центрального відділення навідався з листами аматорський колектив з Івано-Франківського муніципального центру.

Щодо інших послуг, то за поточний рік доходи Івано-Франківської дирекції від письмової кореспонденції зросли на 35,7%, дрібних пакетів — на 28%, посилок — на 55,9%, періодичних видань — на 31,6%, переказів — на 25,7%.
Крім того, «Укрпошта» почала працювати з найвідомішими гравцями ринку електронної комерції країни. Це означає передусім підписання вигідних контрактів про співпрацю із великими інтернет-магазинами. А що це означає для клієнтів, адже вони й раніше могли користуватися їхніми послугами?
«Замовити товар споживачі могли без проблем, а ось із доставкою, особливо в сільські та віддалені населені пункти, доволі сутужно, — стверджує Михайло Рудий. — Не кожен поштовий оператор погодиться, приміром, везти в село за 50 км від райцентру одне-єдине замовлення. Можна, звичайно, спробувати замовити кур’єрську доставку, але ціна такої послуги буде захмарною порівняно з вартістю самого товару, а іноді й перевищить її».
Щоб розв’язати таку проблему, «Укрпошта» надає клієнтам послугу доставки з інтернет-магазинів до поштового відділення. Клієнт може оплатити покупку у відділенні вже після отримання товару. Можна відстежувати доставку посилки он-лайн на сайті «Укрпошти» або телефоном через контакт-центр.
Ця послуга затребувана навіть попри те, що не всюди в селах є Інтернет. Сегмент такої торгівлі дуже активно зростає, поштарі намагаються задовольнити потреби замовників. Скажімо, 70% замовлень через мережу «Розетка» — це замовлення сільських мешканців. Тож «Укрпошта» зацікавлена забезпечити їм належну доставку за прийнятною ціною.
«До речі, поширеною стала практика, коли діти або внуки, зважаючи на доступніші ціни в інтернет-магазинах, замовляють на прохання родичів товари он-лайн, а доставку оформляють через «Укрпошту» на найближче до замовника відділення. Адже отримати, скажімо, електрочайник поштою реальніше, зручніше й дешевше, ніж їхати за ним у місто. На підтвердження цього можу додати, що нині за день «Укрпошта» відправляє майже стільки експрес-посилок, як за весь 2016 рік», — підсумовує Михайло Рудий.

Людмила СТРАЖНИК.
Фото автора.