Комітет Верховної Ради України з питань транспорту працює над адаптацією вітчизняного законодавства до стандартів ЄС. Як зауважив заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту Борис Козир у коментарі прес-службі фракції «Блоку Петра Порошенка», спрощено, зокрема, митні процедури для перетину вантажів та пасажирів.
«З моменту запровадження безвізового режиму з країнами Європейського Союзу цим скористалися вже понад 20 мільйонів українських громадян, — зазначив    Б. Козир. — Активізації транспортного сполучення України із західними країнами, безумовно, сприяла і Угода про Асоціацію України з ЄС. За нашої участі запущено нові повітряні, сухопутні та водні маршрути. Проєвропейська політика Президента України Петра Порошенка та його політичної сили у Верховній Раді забезпечила переорієнтацію транспортних потоків зі сходу на захід».
Парламентарій також відзначив, що проект закону «Про внутрішній водний транспорт», який очікує свого розгляду в парламенті, запровадить «безвіз» і для українських річок. «Дніпро має достатній потенціал, щоб стати українською Міссісіпі, — вважає Борис Козир. — Крім того, кожен мільйон тонн вантажів, перенесений з доріг на воду, збереже до 800 млн грн. Ці гроші мають бути спрямовані на будівництво якісних європейських доріг».

Факт

За даними аналітичного центру США Atlantic Council, упродовж 2018 року залізничне сполучення з України у напрямку інших європейських країн подвоїлося, а авіаційні компанії відкрили десятки нових рейсів.

 

Ускладнюють проведення технічного контролю

На позачерговому засіданні підкомітету з питань взаємодії з громадянським суспільством Комітету з питань запобігання і протидії корупції було порушено питання про корупційні схеми у сфері технічного контролю транспортних засобів.
Як повідомив голова підкомітету народний депутат України Ігор Луценко, до комітету надійшло звернення представників компаній, які зіткнулися з певними труднощами під час отримання сертифіката на надання послуг із проведення обов’язкового технічного контролю (ОТК) транспортних засобів. На їхню думку, Міністерство інфраструктури чинить протидію реєстрації нових компаній, підтримуючи лише декілька компаній, які пов’язані з одним власником, монополізуючи ринок надання таких послуг.
Керівник ДП «Віаланд» Ігор Черненко розповів, що в Україні зареєстровано майже 300 суб’єктів ОТК, однак працюючих компаній — до десяти. Тоді як, приміром, у Польщі періодичний технічний контроль здійснюють 2855 компаній і 2290 філій даних компаній при СТО. За словами І. Черненка, його компанія успішно пройшла всі етапи отримання дозволу на проведення ОТК, отримала атестат у Національному агентстві з акредитації України. Однак, згідно з Постановою Кабінету Міністрів № 137, Головний сервісний центр МВС вносить суб’єкт ОТК до реєстру тільки після перевірки Міністерства інфраструктури. «Ми вже п’ять разів подавали документи до міністерства і щоразу отримували відмову з різних немотивованих причин», — заявив Ігор Черненко. Представники громадськості говорили про те, що в автовласників збирають хабарі за відсутність протоколу ОТК в умовах неможливості проведення технічного контролю.
Водночас генеральний директор директорату з безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури Антон Щелкунов запевнив, що міністерство діє винятково в рамках чинного законодавства. «У 2017 році було призначено 29 суб’єктів для надання послуг ОТК транспортних засобів, у 2018-му — призначено 16, — сказав він. — Загалом торік заявки на такий вид діяльності подали 58 суб’єктів».
Ігор Луценко, у свою чергу, повідомив, що підкомітет запропонує Комітету з питань запобігання і протидії корупції започаткувати міжвідомчу дискусію з цього питання та підтримати звернення до Кабінету Міністрів з проханням внести зміни в постанови, які регулюють процедуру реєстрації суб’єктів ОТК.